• Skrevet: 28.01.2014  //  Kl: 20:18  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 1

Da er det en uke siden sist, og n nrmer eksamen seg med stormskritt. I morgen er det kun n liten uke igjen! Dagene flyr av sted.. Jeg forsker vre flink med lesinga, men jeg m innrmme at jeg er spent p se hvor mye som faktisk har satt seg innen eksamen. Selv om det er veldig interessant s er mye ogs avansert, og det er mye stoff som skal p plass! Jeg skal skrive et eget innlegg om modul 2 litt senere tenker jeg.


EKSAMENSTID.

Trening blir det selvflgelig fortsatt like ofte som fr. Jeg koser meg p trening for tida! Etter ha trent mye etter lyst en god stund n, har jeg igjen ftt lyst til sette meg opp et program flge. Jeg begynte i gr, og har hittil gjennomfrt to av ktene til n. Jeg har satt opp fem planlagte kter; to underkroppskter, to overkroppskter + ei leike/crossfit-kt. Sistnevnte kommer jeg nok til variere litt for hver gang slik jeg har gjort hver sndag den siste tida. Den blir mye preget av litt olympiske lft og hy intensitet.

De fire vrige ktene kommer til se noe slik ut:




Som du kan se tenker jeg trene muskelgruppene i overkroppen to ganger i lpet av uka, mens jeg har delt inn underkroppen i to med kun ei kt mer muskelgruppe. Litt av rsaken til det er at jeg har trent beina mine veldig hyppig i hele hst/vinter, og tror det kan ha godt av en litt roligere periode igjen. Variasjon er viktig! Dessuten kommer de til vre mye involvert i den femte kta. ktene er fortsatt ikke skrevet i stein, men de er iallefall et utgangspunkt for hvordan treningsuka vil se ut fremover.



Flger du planlagte treningsprogram eller foretrekker du ta det etter lyst og dagsform?

  • Skrevet: 21.01.2014  //  Kl: 19:44  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 8

Jeg sa vel at bloggen ville ble nedprioritert i eksamenslesinga, ikke bortprioritert? Det blir iallefall en liten sniktur innom n!

For yeblikket sitter jeg i grunn og skriver litt p en rapport etter et blodsukkerkurs over nett. Det er litt av hvert man skal gjennom selv om man studerer over nett, og dette med rapportskriving er det visst lenge siden jeg har gjort, hehe. Men det ser ut til g greit forelbig iallefall. Ettersom det er obligatorisk og m godkjennes for best studiet, er planen bli ferdig med den s snart som mulig slik at jeg kan fokusere p repetisjon og pugging av resten av stoffet jeg skal kunne til eksamen som n er om to uker.

Trening finner jeg selvflgelig tid til uansett, s sndag var det leikestund med olympiske lft, i gr var det rygg, skuldre og armer, og i dag har jeg trent bein og bryst. Godt lfte p baken og f brukt kroppen litt ogs mens hodet tar litt fri.


Instagram: @artisticfitness

Velvel, da skal jeg prve konsentrere meg bittelittegranne til med denne rapportskrivinga fr jeg hiver meg over kveldsmaten.

Ha ei fortsatt god uke folkens!

  • Skrevet: 19.01.2014  //  Kl: 09:04  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 1

Heisann!

Da har jeg kommet meg opp av senga, og koser meg i skrivende yeblikk med sndagsfrokosten. I ettermiddag blir det jobb p sykehjemmet, s morgentimene skal jeg n forske f brukt p litt skolearbeid, fr det blir en tur p gymmen med Lasse. Sndag har blitt min cardio-dag, s det er ei moro-kt som str for tur! Tror det blir noe involvert thrusters i dag..

Ellers gikk grsdagens som planlagt! Jeg mtte Marit og kjresten p Mormors stue i Trondheim, og hadde en veldig koselig kaffe-deijt.


Instaquote: "True friendship endures time.. Even though we may not see each other as often as we might should, it's still great to see an old friend. Time spent in good company is valuable!"

Vel hjemme igjen ble det pizza- og filmkveld med min kjre samboer fr han mtte dra p jobb og jeg hoppet i seng. Det ble en kjempefin lrdag p meg iallefall!

N gr dessverre frokostskla mot slutten, og det er p tide for meg lete frem skolenotatene igjen. Med kun to drye uker til eksamen, gr jeg fra og med i morgen av i eksamensmodus. Da blir skolearbeid frstepri! Deretter blir naturligvis jobb, trening og Lasse-tid ogs satt hyt, s det sprs om det er bloggen og TV-tida som fr lide mest. Jeg titter nok innom og oppdaterer et par ganger underveis, men det blir nok litt mindre aktivitet her inne de neste to ukene, frem til jeg er ferdig med eksamen 05.februar.

Hper dere ikke har blitt tatt av vinden enda, og nyter helga videre!

  • Skrevet: 18.01.2014  //  Kl: 11:04  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 0

God morgen!

Har alle sovet godt? Det har iallefall jeg. 9 timer svn etter aftenvakt slr aldri feil! N sitter jeg her med frokosten min og gjr meg klar til ta bussen inn til byen. I dag har jeg nemlig kaffedate med min gode gamle venninne Marit, som jeg ikke har sett p altfor lenge. S det ser jeg veldig frem til!


Banan og jordbr er en nrmest uslelig kombinasjon! Med mindre man har peanttsmr da. Peanttsmr slr alt.


Ellers tenkte jeg logge grsdagens helkroppskt. Allerede 09.30 var jeg i gang p gymmen, og jeg tror sannelig ikke jeg har vrt s tidlig p trening siden USA..? Det ble uansett ei knall og moro kt, s den m deles.

Jeg startet som vanlig med foam-rolle og tye litt, spesielt p beina og latsen. Deretter litt dynamisk oppvarming.

Supersett:

  • Ettbeins kneby i TRX 3x6-8
  • Liggende lrcurl i TRX 3x12-15

  • Max antall pull-ups p 5 minutter -totalt 10 pull-ups og 6 chin-ups.

Supersett:

Supersett:

  • Push-press 3x6-8
  • Facepulls 3x12-15


Litt moro med helkroppskter innimellom. Jeg ble bde varm, sliten og pumpa litt all over, og det er digg!

I dag har jeg fri bde fra jobb og trening, s jeg ser frem til en ordentlig koselig lrdagskveld sammen med Lasse som har arbeidshelg. Ute om natta og sover om dagen! Fr litt drlig samvittighet nr jeg ligger inntulla i dyna mens han drar p jobb i vind og kulde! Hehe.. Men det blir iallefall hjemmelaga pizza igjen i kveld!

Velvel, da er det vel tid for f p seg fillene og gjre seg klar til ut i vind og minusgrader selv!
God helg alle sammen!

Lyst p noe digg til helga?

Glutenfri pizza blir ofte enten bare en klissete deig eller uspiselig gummi, men n er det heldigvis kommet bde gode glutenfrie produkter i butikkhyllene og flere brukbare oppskrifter oppdrive. Denne oppskriften ble iallefall en storfavoritt her i huset allerede etter frste forsk, og jeg har ikke telling p hvor mange lrdager denne har sttt p menyen det siste ret. Den smaker som en hvilken som helst vanlig god hjemmelaga pizza. Oppskrifta fikk vi av Lasses sjef p Lillesand, og jeg tar meg den frihet dele den her p bloggen.




Til bunnen trenger du:

  • En pakke Semper fin mix
  • En halv pakke trrgjr
  • 2 ts sukker (for hevingens del)
  • 1 stor ts fiberhusk
  • 3 ss olje (jeg bruker raps)
  • 3,5 dl lunkent vann

Bland nesten hele posen med Semper-mix og resten av det trre i en bolle, og tilsett deretter olje og vann. Rr alt godt sammen, deigen skal vre ganske klissete. La den heve p et lunt sted i 30 minutter, og klapp den ut p et smurt stekebrett (jeg bruker olje p spray-boks for f fettet jevnt over plata). Bruk av det som er igjen av Semper-mixen nr du klapper ut deigen for unng at den fester seg p hendene. La den deretter etterheve mens du steiker kjtt og/eller annen topping.



Topp pizzaen med det du nsker, og steik p 225 grader i 15-20 minutter. Toppingen hos oss bestr stortsett av Peppes pizzasaus, revet mozarella, og masse kjtt -som regel karbonadedeig, bacon og pepperoni. "Gainerpizza!"

Enjoy!

  • Skrevet: 13.01.2014  //  Kl: 20:59  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 0

Jeg veit ikke med dere, men jeg iallefall ingen fan av denne kulda! Jeg har alltid vrt en ordentlig fronnsenpinn, og nr graderstokken begynner krype under -16 grader kjenner jeg at jeg fr litt lyst til pakke kofferten, ta med meg Lasse og hoppe p et fly tilbake til Florida. Men man fr vel bare bite det i seg om man skal bo her i kalde Norge -dagen min har da vrt fin uansett den!

Jeg var riktignok helt i koma i morges og skrudde av vekkerklokka halvt i svne, s da ble det en ekstra dry time under dyna fr jeg fikk dratt meg opp. Litt vrre leke morgenfugl i vinterhalvret nr det er mrkt og kaldt. Men en av fordelene med vre nettstudent er at ingen frer fravr om du er sein til timen! Hehe.. Kom i gang med studiene littegranne seinere enn vanlig, men i lpet av dagen har jeg iallefall n ftt jobba meg gjennom siste del av lipidmetabolismen. Aminosyrer neste!


Mmm, speltlomper.. Pommes frites-krydder p wokgrnnsaker er ikke s verst det heller! ;)

En tur p trening ble det ogs. I dag ble det rygg, skuldre og armer. La til litt core p slutten ettersom jeg hadde ekstra tid mens Lasse kjrte PT-time. Trener fortsatt ikke etter en konkret plan, annet enn den jeg gjr meg opp i hodet fr jeg drar dit. Tar det fortsatt litt p "feelingen". kta ble iallefall slik til slutt:



Supersett:

  • Pull-ups kroppsvekt 2x3 / med strikk 2x8
  • Militrpress 4x6-8
  • Omvendt roing 4x8

Supersett:

  • Trekant push-ups 3x8
  • Bicepscurl med stang 3x8

Supersett:

  • Smalbenk i smith 2x10
  • Smal kabelroing 2x12-15

Supersett:

  • Sidehev 3x12-15
  • Kabelroing fra hy kabel 3x15

Core: Hengende beinhev, diverse plankevarianter, woodchoppers, reversed crunches p skrbenk.

Rimelig fornyd med kta! Tror jeg m begynne gjre noe nytt mtp p pull-upsene, for der har jeg stagnert igjen. Det gr p nd og nippe 3 stk (overhndsgrep), men da er det helt tomt, s der er det nok p tide med litt endringer. Det sprs om jeg kanskje fr benytte meg av dette programmet for pull-ups igjen. Det har jeg iallefall hatt gode resultater med for et par r siden!

Hper dere har hatt en flotters dag til tross for kulda dere ogs!

  • Skrevet: 12.01.2014  //  Kl: 18:48  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 3

I dag som forrige sndag kjrte jeg ei moro og intensiv cardio-kt! Kjenner det er litt godt med slike kter hvor det ikke er s mange velser jeg skal gjennom. Da er det langt lettere gi 110% hele veien, ogs er det veldig godt f opp pulsen og f svetta litt!

Jeg varmet opp med 5 min p mlla, og deretter litt lett tying og noen oppvarmingssett.

Supersett:

  • Clean 30kg x 5 / 5 / 5 / 6
  • Burpees x 5 / 5 / 5 / 6

Gerilja-intervaller p tredemlla til slutt. Ettersom det var s lenge siden jeg hadde lpt, tenkte jeg unng ta meg helt vann over hodet her, men det endte med at jeg undervurderte meg selv og mtte skru opp tempoet litt s og si for hvert drag. Fikk pest litt allikevel da, og var iallefall godt fornyd med kta da jeg var ferdig!


Bildene er fra September nede i bootcamp-brakka, men det var clean (stt p norsk, bare uten press over hodet) jeg dreiv p med da ogs. Den velsen fr nok en plass p topplista over favoritter! Den er morsom, funksjonell og effektiv.

N er det slvis-tid i sofaen igjen her i leiligheten -ingen kan si at jeg ikke er flink nr det kommer til hvile iallefall! "Train, eat, sleep, repeat," er det ikke det det heter? Det har iallefall vrt ei fin hjemmehelg med mye avslapping, gode treningskter, hjemmelaget pizza og til og med litt nerdetid med Ringenes herre extended version som lrdagsunderholdning. Hper dere har hatt ei super helg ogs!

Hvilket forhold har du til olympiske lft?

  • Skrevet: 11.01.2014  //  Kl: 12:38  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 4

God morgen! Morgen er det iallefall fortsatt for min del -i dag sov vi ut skikkelig og stod ikke opp fr 11. That's why I love Saturdays!




Jeg var s kanonfornyd etter treningskta i grkveld, at jeg synes den fortjener logges her.
Jeg kjrte ei fullkroppskt, og den s slik ut:

Oppvarming: Foam-rolling p lr, rumpe, legger, lats og bryst. Dynamisk oppvarming og oppvarmingssett.

Supersett:

  • Pull-ups 2x3 / chins 2x5-4
  • Dips 4x6-10

  • Leg extensions 2x10

Supersett:

  • Overhead squat 4x5 (lette teknikk-treningsvekter)
  • Marklft i trap-bar 4x10 -denne sviiir i fremsiden av lrene!

Supersett:

  • Leg curl 4x10-15
  • Facpulls 2x12-15 / Skuldervelse sidehev-press (ligner litt p Brgepress) 2x8-9


Les gjerne denne artikkelen p bodybuilding.com.

Overhead squat er en ny velse for meg. Det nrmeste jeg kommer noen erfaring med det, er da jeg vde litt p snatch i fjor vinter. Den krever mye stabilitet og en bra dose bevegelighet, men om man fr det til er det en veldig god velse for hele kroppen. Nettopp derfor ble det mye tying p forhnd og kun veldig lett vekt. Det gikk i grunn veldig greit, men det m nok mer ving til fr jeg kan begynne legge p s mye mer vekt! Det er utrolig moro med slike velser synes jeg -vi liker da en utfordring?

I dag blir det treningsfri og antagelig bare latmannsliv. Verdens beste hjemmelagde glutenfrie pizza str p menyen for kvelden!

Har du noen erfaring med overhead squat?
Fortsatt god lrdag!

  • Skrevet: 10.01.2014  //  Kl: 19:07  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 2

Ettersom det er fredag og helg tenkte jeg dele et par morsomheter!
Det er mye moro finne i treningsverdenen, og noen har selvflgelig samlet litt av det p internett til underholdning for deg og meg.

Funny Nr. 1
Denne videoen var litt moro:

Kilde

Kjenner du igjen noen? Lasse konstaterte at jeg er #selfie girl.. ooog han har vel kanskje rett i det.

Funny Nr. 2
N skal det sies at jeg ikke synes det er rett gjre narr av folk som kanskje ikke er s erfarne p et treningssenter. Alle m starte et sted, og det er ikke alltid like lett forst hvordan alle apparater fungerer eller hva de skal brukes til.. Men om du er tvil kan det kanskje vre lurt be om hjelp fra en treningsveileder, PT, andre ansatte eller noen som har trent litt lengre? Jeg mtte iallefall dra litt p smilebndet da jeg scrollet meg nedover denne siden: Trykk for komme til siden.

N skal jeg snart f p treningstyet og innlede helga med ei helkroppskt. Har ambisjoner om prve meg p overhead squat i kveld, s nsk med lykke til! Ikke helt sikker p om jeg har mobilitet til det, men jeg skal gjre et forsk. Med god oppvarming, foam-rolling og tying fr vi tro det gr.

God helg folkens!

  • Skrevet: 09.01.2014  //  Kl: 20:23  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 4

Jeg m bare begynne med si at jeg beundrer personer i store stillinger i helsevesenet! Etter seinvakt i gr og tidligvakt i dag var jeg helt skutt da jeg kom hjem i dag, og ble bare sittende og slve et par timer. Mamma, du er en superhelt som har sjonglert hjemmesykepleien og mammarollen i s mange r!

N har jeg omsider ftt i meg godt med mat og energinivet er p vei opp igjen, s planen er rusle en tur p treningsstudiet etterp og ta ei superkort kt p mage og s noen minutter i sola. Det blir diiiigg!

Planen for kta er noe ala dette:

  • Planke, sideplanke for aktivering
  • Hengende beinhev
  • Abwheel (video)
  • Pallof press (video)
  • Reversed crunches p skrbenk (video)

Ellers har jeg nok ikke s mye spennende dele i dag, men her er iallefall noen av den siste tidas instagram-bilder:



@artisticfitness

Velvel, da er det vel bare f p seg treningstightsen og komme seg av sted!

Hva er din favorittvelse for mage og core?

  • Skrevet: 07.01.2014  //  Kl: 18:45  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 11

Heisann, og god tirsdagskveld!

Denne frkna sitter n ferdigtrent, nydusja og god og mett i godstolen og slapper av. Jeg synes selv jeg har vrt flink i dag, s da er det bare godt late seg ei stund. Starta dagen 06.20 med rre sammen pannekakerra mi, og deretter ble det en 10 minutters liten luftetur ute i mrket fr jeg satte meg ned og koste meg med frokosten og jobba med skolearbeid noen timer. Den pittelille morgenturen har jeg bestemt meg for prve f til de dagene jeg er tidlig oppe og skal studere, s det startet jeg med i grmorges. Det er bare godt f bde hodet og kroppen til vkne litt fr jeg skal i gang med lesinga.



Etter skolearbeid og litt tid med Lasse bars det i vei p trening -bein og rygg ble det i dag! Som Lasse ppekte var det kanskje ikke s fryktelig lurt legge de to strste muskelgruppene til samme dag, men det fungerte da det ogs. Kjrer heller gjennom kroppen et par ganger i uka fremfor kjre helt til failure, s da dr jeg ikke helt innen jeg er ferdig.

Dagens kt s omtrent slik ut:

  • Frontby 3x6

  • Pull-ups 2x3 i supersett med
  • Strakmark 2x10

  • Nedtrekk 3x10 i supersett med
  • Nordic hamstrings x 6
  • Rygghev x12

  • Kabelroing 4x12-15 i supersett med
  • Bulgarske utfall i smith 2x10
  • Smal beinpress 2x15

Det ble litt hopping mellom velsene i dag ettersom jeg ikke hadde en helt konkret plan, og fortsatt tar det litt som jeg selv fler for om dagen. Er det noe jeg har lyst til gjre s gjr jeg det, og er det noe jeg absolutt ikke vil gjre s finner jeg heller p noe annet. Jeg passer uansett p f til en slags balanse i treninga, s det fungerer nok greit for ei stund.

Nytt treningsty etter lrdagens shopping!

I morgen skal jeg p jobb p sykehjemmet igjen -det fles som en evighet siden sist jeg var der! Det var riktignok p nyttrsaften, s s fryktelig lenge er det vel kanskje ikke. Men ett av mine "ml" for 2014 var trossalt jobbe mer, s jeg m nok legge ned en liten innsats p den fronten ogs. For ikke snakke om lete ny jobb etterhvert.. Er det bare jeg som synes det er litt "skummelt" skulle ut og lete seg jobb? Jeg har helt rlig litt problemer med finne ut hvor og hvordan jeg skal starte. Men som jeg har sagt til meg selv fr; blir det ikke rett p frste forsk s er det bare finne noe annet.

Jaja, fr det blir noen jobb p meg m jeg uansett bli ferdig med ernringsstudiene, s jeg tror jeg skal ta meg en liten time med skolebkene fr jeg kaster inn hndkleet for dagen. Begynner nok en gang kjenne p eksamensnervene!

Og med det sier jeg over og ut for i kveld. nsker alle en fortsatt fin dag!

  • Skrevet: 05.01.2014  //  Kl: 18:35  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 4

God kveld!

Uke 1 nrmer seg allerede slutten, og det gjr ogs helga. Det ble et par dager "back on track" etter nyttrsaften fr det plutselig var lrdag igjen. Mild start!

Lrdagen gikk med til bruke opp resten av julegaven min fra Lasse -et gavekort p en shoppingdate. Etter frokost kjrte vi derfor inn til byen hvor vi brukte mange timer i butikker bde i midtbyen og p Sirkus shopping, samt en liten lunsjpause p Jordbrpikene. Det ble med litt av hvert hjem, deriblant en treningstights, flere overdeler, en kaffeboks og en hvit orkid. Fr litt ekstra for pengene nr det er januarsalg! Og jeg m jo innrmme at det var ganske greit g og plukke det jeg ville ha uten mtte dra kortet en eneste gang, hihii.. Resten av kvelden ble tilbragt hjemme med en god lrdagsmiddag og Ringenes herre p skjermen. Nerds!


Liten lrdagsfrokost.




Lunsj p jordbrpikene || Vr nye baby -den skal visst vre lett holde i live, s vi fr tro dette gr bra.


En veldig fin lrdag!


I dag har vi rydda ut jula og tatt en liten shining i leiligheten. Jeg elsker pynte til jul, men jeg tr pst at det er nesten like godt rydde den bort og komme tilbake til normalen igjen ogs, hehe. Litt godt f bort alt det rde for en stund.

I dag ble det ogs en tur p Lillesand igjen, men i dag ble det ei litt mer intensiv kardiokt p meg! Kjrte p med litt styrke p core til slutt. Veldig godt f opp pulsen og kjenne det svi litt i luftveiene igjen. Har nok bare godt av f trent hjertepumpa litt mer!

Dagens lille kt s iallefall slik ut:

  • Clean 3x5 -i supersett med
  • Kettlebell swing 3x20

  • 2km jogging p tredemlle, tok meg ca.16,5 min.

  • Abwheel 12-10-10
  • Planke p bosu
  • Liggende beinhev p skrbenk 3x8

Helkroppsvelser som clean og KB swings tilsvarer effektiv intervalltrening nr man kjrer intensivt. Jeg peste godt etter frste sett!

Har du hatt ei fin helg?

  • Skrevet: 03.01.2014  //  Kl: 19:11  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 9

God kveld, og ikke minst godt nyttr!

2014 er allerede godt i gang, og det er vel p tide starte p et nytt kapittel -ogs her inne p bloggen. Jeg kommer nok til fortsette som fr; blogge nr jeg kjenner jeg har lyst, tid og ikke minst noe skrive om. Skal forske bli litt flinkere til bruke kameraet mer flittig igjen, for da er det s mye morsommere oppdatere her inne!


Tittei, nyttrsselfie. Har ikke endret meg s mye siden 2013.

"Mer gjre, mindre utsette!"
Jeg er ingen stor nyttrsforsetter, men som jeg nevnte i et tidligere innlegg har jeg satt meg noen ml for det nye ret. De litt strre mlene innebrer jobbe litt mer, kjre opp, og finne meg en mer trenings/kostholds/livsstils-relatert jobb. I tillegg vil jeg bli flinkere til bruke tid med- og holde kontakten med venner og familie, samt ta opp litt gamle interesser som foto, lesing og tegning. Ooog ta en ny tattovering, hehe.

Jeg har iallefall startet bra;


Ost-og vinkveld med Julie og Monika 1.januar, og jeg har pbegynt ei ny bok av en av mine favorittforfattere, Dan Brown. Bare fortsette slik!


P treningsfronten har jeg for yeblikket ingen konkrete ml, utover det vante "bli sterkere" og "bygge mer masse". I jula ble det lite trening (mao to kter) ettersom jeg var p Levanger og deretter ble liggende med feber, og etter det har jeg bare vrt p gymmet n gang. Det er ikke det at motivasjonen er fravrende, men jeg er heller ikke helt der. I tida fremover tror jeg rett og slett ikke jeg kommer til flge noe konkret program, iallefall ikke med det frste, men heller gjre det jeg har lyst til gjre. Jeg vil lete frem litt av den treningsgleden jeg hadde da jeg var i USA og hele tiden gjorde mye nytt. Kjenner en liten del av meg savner trene litt mer crossfit-ish. Jeg skal ta ei kt i kveld, og s fr vi se hvor det brer hen!





Hper dere har hatt en super start p det nye ret, og at det fortsetter slik!



Andrea Halsan



21, Levanger

Jobber som personlig trener og kostholdsveileder, og har erfaring som bodyfitness-utver. Bloggen er i all hovedsak en trenings- og kostholdsblogg, men jeg skriver ogs om mer hverdagslike temaer og hendelser.

+ Legg meg til som venn









Kategorier


Arkiv


Blogger jeg leser


Bloggdesign


Annonser



Copyright

hits