• Skrevet: 14.02.2013  //  Kl: 20:01  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 2

Har dere hatt en klissete og st Valentinsdag? Jeg m pent tilbringe kvelden for meg selv, for Lasse er p jobb. Men stingen kom hjem med roser i morges etter han hadde vrt p sin smertefulle time hos naprapaten, og med pannekaker til frokost ble det iallefall en veldig koselig formiddag!


Glutenfrie pannekaker forresten; ca. 1 halv pose glutenfri fin bakemiks, 2-3ss bakepro, 2-3ss olivenolje, 2 egg, 4dl vann, 1 ts fiberhusk og 1 most banan. De ble faktisk knallgode! Bde lukta og smakte som "vanlige" pannekaker.

Det har vrt en rolig og treningsfri Valentinsdag p meg. Vi trente bein i gr og det ble i grunn ei knall kt for min del! Ryggen spiller p lag igjen, og da gr det meste stortsett mye bedre. Men denne dagen har iallefall bare vrt hviledag, og ettersom jeg bare har 4 dager igjen fr jeg rmmer landet, har jeg igjen gjort et forsk p pakke. Jeg fler jeg burde ha med mer med tanke p at jeg skal vre s lenge borte, men jeg kommer i grunn ikke p noe mer jeg vil ha bruk for, iallefall ikke noe jeg ikke kan skaffe der.



Lure meg sa ja til komme p jobb i morgen, s n m jeg holde hodet p rett plass s jeg er sikker p at jeg har orden og kontroll p alt som skal vre med og alt som skal vre i orden innen jeg drar. Det gr skremmende fort n! Etter jobb i morgen blir det middag og kaffe med familie fr Lasse kommer p besk igjen. Lrdag er det duket for innflyttings/hadetbra-fest hjemme hos Julie med gode venner, og s er det plutelig bare et par dager igjen. Fles nesten som om jeg skal vre borte i lange tider, for jeg er nesten litt smstressa for f sett alle "en siste gang", haha.

Kos dere videre i kveld da folkens!

  • Skrevet: 11.02.2013  //  Kl: 10:13  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 0

God morgen!

I dag var jeg oppe og spratt allerede da klokka var 08 for f med meg Kristine Weber p God Morgen Norge. Flere som har vrt oppe foran skjermen denne mandagen?


Men n tenkte jeg at jeg skulle skrive litt om noe det kanskje ikke har vrt s voldsomt mye av her p bloggen, nemlig kondisjonstrening. Styrketrening er og forblir min store kjrlighet, men variasjon er godt for bde hode og kropp.

I lpet av mnedene med kickboxng to dager i uka har faktisk kondisjonen min forbedra seg merkbart, og jeg kjenner at jeg er ganske motivert for vedlikeholde den biten selv om det n ikke blir mer kickboxing p meg. Jeg har s smtt begynt kjre litt kondisjonstrening p andre vis i det siste, rett og slett fordi jeg har hatt lyst! Det er godt svette litt og kjenne at hjertet pumper litt ekstra. Men ser man bort fra treningsglede og funksjonalitet, s er jo uansett hovedfokuset mitt bygge masse og forbedre fysikken til neste runde med konkurranser, s det er ikke snakk om overdreven utholdenhetstrening. Men har man lyst har man lov, alt med moderasjon. Det er rett og slett bare godt bruke kroppen til noe annet enn kun styrketrening!


Stjal T-skjorta di jeg, Monika.. Takk for lnet!

lpe time etter time er ikke noe som har tiltalt meg p noe vis enda, det blir for tamt og muskelnedbrytende. Det m helst vre litt fort unnagjort, eller i det minste mer variert for min del. S her er noen tips til effektiv og moro kondisjonstrening:

  • Geriiljakardio: dette er en intervall-form jeg ofte har avsluttet styrkektene mine med, rett og slett fordi det gr utrolig fort. Varm opp med 50% av maksfart i ca.4min, og s setter du i gang med dragene. Maks innsats i 20 sek, etterfulgt av 10sek total hvile. Gjenta 8 ganger, fr du trapper ned med 4min av 50% av maksfart igjen. Ferdig p 12minutter!
  • Fartslek: Dette kan du gjre bde p tredemlla eller ute i naturen. N som det er vinter og kaldt ser du ikke meg lpe ute, men her setter jeg meg selv et ml om hvor lenge jeg har tenkt holde p, og deretter varierer jeg farta mellom rask gange, jogging og lping s det blir en form for intervalltrening.
  • Ro-intervaller: Denne versjonen kjrte jeg faktisk i gr etter skulderkta mi! Varma opp med rolig roing i 5min, deretter rodde jeg med mak innsats i 2min, etterfulgt av 1min aktiv hvile. Det ble 5slike drag, pluss litt nedtrapping til slutt.
  • Sirkeltrening: trene kondisjon og fettforbrenning med vekter er vel midt i blinken for oss som liker lfte skrot. Sirkeltrening benyttet jeg med av under konkurransedietten ogs, og det er nok mer i vinden n om dagen som crossfit er blitt s populrt. Hvilke og hvor mange velser man vil kjre, hvor mange repetisjoner, hvor lange pauser og hvor mange runder kan man bestemme selv utifra niv og dagsform, men kort oppsummert, handler det om trene gjennom kroppen med hyt volum og korte pauser. Velg gjerne velser som trener store muskelgrupper. Her er et innlegg jeg skrev etter en slik kt i sommer.
  • Ellers s hper jeg kanskje f tatt opp litt svmming igjen nr jeg kommer til Florida. Jeg tror jeg har skimtet et svmmebasseng p bildene fra treningssenteret vrt der! Jeg drev med svmming et par r da jeg var yngre, men sluttet fordi jeg etterhvert gikk lei. Men det er iallefall veldig god trening for hele kroppen, som ogs skner leddene.

Trener du mye kondisjon, og i s fall hvordan?

  • Skrevet: 10.02.2013  //  Kl: 22:27  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 2

N begynner jeg kjenne reisenervene for fullt, det er kun litt over en uke til jeg faktisk setter meg p flyet til Florida og reiser fra alt her hjemme i trygge, lille Trndelag! Jeg har s smtt forskt begynne pakke, men det er jammen ikke greit vite hvor mye en br ha med. Kommer sikkert til bli litt shopping der borte kjenner jeg meg selv rett, s det er vel ingen grunn til fylle kofferten fr jeg reiser, hehe.

Men ettersom jeg blit borte en stund og det blir lenge til jeg ser alle her hjemme igjen, har jeg forskt tilbringe litt tid med "alle sammen", s det har blitt noen kafbesk og litt annen kos med venner og familie i det siste.

Kaf-kos med Marit, Julie og Silje:


P tirsdag var jeg ute og spiste sammen med Lasse, Monika, pappa og kjresten hans, fr vi dro p Bowling og mora oss:




I helga har jeg vrt hjemme hos mamsen, og blant annet feira morsdag med boller og kos sammen med mamma, Monika og Jesus:



Blir rart skulle vre s lenge bort fra dem, men tida kommer nok til g veldig raskt tenker jeg. Dessuten er jeg jo s heldig f besk av bde Lasse, pappa og kjresten hans! N har jeg kun n arbeidsdag igjen ogs fr jeg drar, og s kommer jeg til tilbringe den siste uka delvis p Malvik hos Lasse, og ellers m jeg sette av tid til pakking og rydding. Pappa kommer til renovere og fikse deler av huset mens jeg er borte, s jeg m rydde unna rotet mitt. I tillegg blir det nok noen siste hadetbra-mter til helga tenker jeg, og s brer det av sted HERREGUDREDDMEGJEGKOMMERTILD!

Nein.. N er det p tide finne senga! M vel opp se Kristine Weber p God Morgen Norge i morgentidlig.

  • Skrevet: 09.02.2013  //  Kl: 23:55  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 3

Ryggen som har vrt kranglete kjennes langt, langt bedre ut igjen! Den begynte s smtt g seg til i midten av uka, og i gr var jeg hos naprapaten og fikk litt behandling og rd igjen. Smertefullt mens det pgr, men veldig godt (og litt mt og rdt) i ettertid. Jeg skal iallefall prve vre ppasselig med bde hvordan jeg lfter, str og sitter fremover. I dag var det ogs rygg (og biceps) som stod p treningsagendaen etter jobb, og kta s omtrent slik ut:

Dagens:

  • Pull-ups 3x4 (jeg har blitt sabla tung i kroppen gitt!)
  • Bred nedtrekk 2x12-10
  • Kabelroing 4x12
  • Cable pullover 7x15
  • Hantelcurls 3x8
  • Scottcurls 3x12
  • EZ-curls 7x12

Full av energi, glad for at ryggen ikke gjorde vondt, litt gira p ve teknikk og samtidig inspirert av Lone sitt crosfitt-innlegg, ble det i tillegg en liten bonus-runde til slutt:

  • Kneby x 20
  • Marklft x 20

Ingen pause mellom velsene. Jeg kjrte to slike runder med 2minutters pause mellom. Det kjentes i beina, og pulsen kte kan man si! Ble en litt kortere versjon enn Lone sin, men moro var det.



Legger dere forresten merke til noe annerledes p bildet? Nei? Vel, gutta p gymmen har omsider hevet seg rundt og begynt male bort den gamle brunfargen p utstyret. N blir det bltt/grtt, lyst og fint! S synd skulle reise fra alt om en ukes tid..

De fleste har vel forresten ftt med seg at det er bde morsdag og fastelavn i morgen. Dessverre jobber mamma tidlig og jeg jobber sent, s vi rekker ikke treffes. Derfor tok vi bollekosen og morsdagskaka i kveld! S etter trening var det hjem til dette:


U jelly? Jeg har helt rlig ikke telling p hvor mange boller jeg har spist i dag, det ble et par p jobb fr jeg dro p trening ogs. Bollelrdag it is! Satser p litt ekstra energi p morgendagens skulderkt.

Har dere lagt planer for morsdag og/eller fastelavn?

  • Skrevet: 09.02.2013  //  Kl: 21:15  //  Kategori: Blogg  //  Kommentarer: 5

N har jeg hatt det samme designet siden jeg opprettet denne bloggen, og jeg begynte fle at det var p tide med noe nytt. Min kjre lillesster Monika som har litt mer peiling p alt som har med PC, photoshop og HTML-koding gjre har derfor vrt s snill og hjulpet meg med fornye bloggens utseende littegranne. Godt med noe nytt!

Gammelt VS nytt:



What'cha thinking?`Jeg er iallefall veldig fornyd igjen for en stund! Tusen takk Mons

N skal vi spise mer bolle. Med nugatti. God lrdag!

  • Skrevet: 07.02.2013  //  Kl: 11:25  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 3

God morgen!

Jeg m nesten starte innlegget med skryte litt! I gr hadde vi vr frste gradering p kickboxinga, hvor vi skulle ta gult belte. Hele skokken med nybegynnere var nok litt spente p hvordan det hele skulle foreg, og ikke minst om vi alle ville best. For min del gikk det stortsett smertefritt, og hele gjengen bestod. Men jeg og Monika bestod med en liten bonus -vi hadde dobbelgradert! S da ble det faktisk orange belte p oss to. I og med at det trolig ble den siste kta med kickboxing fr jeg reiser, ble det iallefall en veldig fin avsluting.

Takk til vre kjre trenere som har piska og torturert oss p trening de siste mnedene! Dere har gjort en knallbra jobb og trent oss godt.


Det har vrt et fint kapittel i treningshistorien min, og jeg er glad jeg har ftt delt det med deg, Monika!


Ellers er det nok ikke stort nytt p treningsfronten her i grden. Holder fortsatt p med FST-7, men jeg avslutter det n fr jeg reiser. Det har vrt bde gode og rett og slett rvva treningskter den siste tiden, hovedsaklig fordi ryggen min har vrt kranglete, noe som har frt til en del frustrasjon fra min side. Stakkar Lasse. Den er hakket bedre n enn da den var p sitt verste, men jeg skal uansett en tur til naprapat Gril i morgen i hp om at hun kan work her magic. Jeg m nok bli flinkere til aktivere beina mer og ryggen mindre i enkelte velser, spesielt i kneby. Det er nok feilbelastning og slurv fra min side som er rsaken.


Da skal jeg prve vre flink og rydde litt her igjen fr Lasse kommer tilbake fra sin naprapat-time. Vi er noe redusert og invalid p trening med skader og plager begge to om dagen, men stabeist er vi s treninga fr vi gjennomfrt p et eller annet vis uansett!

  • Skrevet: 03.02.2013  //  Kl: 21:53  //  Kategori: Annet  //  Kommentarer: 1

Den 2.februar i 1983 kom Levanger Gym til verden, og i gr var det nyaktig 30 r siden. Derfor var det naturligvis p sin plass med en feiring! I grkveld var alle deleiere og vakter med koner og kjrester samlet for en jubileumsfest oppe i selve gymlokalene. Kvelden gikk fort med masse god mat, taler, mimring, vitser og latter. Det er en utrolig fin gjeng, og det er i grunn beundringsverdig at de har ftt gymmen til fungere s godt som den har gjort i 30 r med kun dugnadsarbeid. Jeg er glad jeg har ftt ta del i dette siden sommeren 2011. Stolt av old school gymmen min!

Besk gjerne hjemmesiden, eller bli medlem av gymmens facebook-gruppe!

Jeg fant ut at jeg ville bake kake, og ettersom Lasse har clliaki kjpte jeg like greit kakemixen fra Funksjonell mat. Kaka ble glutenfri og fin den, men geniet her tenkte som s at litt proteinpulver i glasuren ville sikkert vre godt, og vips s hadde jeg smurt inn hele kaka med et pulver som selvflgelig inneholder gluten. Great success. Men den ble god da.

Se s koselig de hadde ordnet det oppe p gymmen vr..


Gjett hvem som spiste seg sprekkeklar..!

Da hper jeg p nye 30 r! N reiser jeg jo utenlands om et par uker, og deretter flytter jeg fra Levanger nr jeg kommer tilbake til Norge. Det betyr jo at min tid som vakt p gymmen nrmer seg slutten, men jeg og Lasse har blitt enige om at vi nesten m sette av en fast dag i uka hvor vi drar inn til Levanger for trene. Det er og forblir gymmen min.

Gratulerer til alle deleierne som har holdt det gende til n!



Andrea Halsan



21, Levanger

Jobber som personlig trener og kostholdsveileder, og har erfaring som bodyfitness-utver. Bloggen er i all hovedsak en trenings- og kostholdsblogg, men jeg skriver ogs om mer hverdagslike temaer og hendelser.

+ Legg meg til som venn









Kategorier


Arkiv


Blogger jeg leser


Bloggdesign


Annonser



Copyright

hits