• Skrevet: 19.07.2014  //  Kl: 11:47  //  Kategori: Annet  //  Kommentarer: 4

Denne datoen har vært en viktig merkedag gjennom så og si hele livet,  for på nettopp denne dagen for nøyaktig 19 år siden  kom min lillesøster- og bestevenninne til verden. Du har blitt ei nydelig og helt spesiell jente som fortjener alt godt her i verden, og som kommer til å klare hva enn du ønsker å oppnå i livet. Livet har hatt sine opp- og nedturer, og jeg blir helt stolt av å se hvordan du har vokst de siste årene. Du er flink i alt du gjør, og jeg håper du fortsetter å fylle livet med spennende opplevelser, fine øyeblikk og gode minner.


Jeg er så heldig som har fått dele hele livet med deg ♡


Så gratulerer så mye med dagen! Nyt ditt siste år som tenåring ;)
Jeg ønsker deg en fin dag videre (både på jobb og etterpå), også gleder jeg meg til å feire på mandag!

Kjempeglad i deg lilletupp ♡

  • Skrevet: 18.07.2014  //  Kl: 13:26  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 1

Da er det vel nesten på sin plass å si god helg! Jeg har riktignok hatt fri både i går og i dag, og kun jobbet litt hjemmefra. Jeg var oppe 08.30 i morges, tok en varm morgendusj og hadde en heller bedagelig start på dagen. Formiddagen har jeg brukt til å pleie kaffekjerringa i meg og jobbe med kostholdsplan til en kunde. Kjekt å kunne gjøre litt sånt arbeid hjemme i arbeidskroken.



Strekken i låret kjennes overaskende bra ut i dag, men mtp hvor vondt det gjorde i går så har jeg ikke tenkt å glemme den med det første. I slike situasjoner må man prøve å tenke rasjonelt og langsiktig, og ikke la utålmodigheten og treningslysten gjøre vondt verre. Dagens knebøy-økt går ut, og muskelen skal få fri ei god stund enda før jeg tørr å belaste den igjen. Utrolig kjedelig å ikke kunne følge treningsplanen når man egentlig er motivert til det, men sånn er livet. Det blir etterhvert!

Trening eller ikke, mat må man ha! Dagens lunsj/mellommåltid ble lettvindt i dag. Sunt og kjapt trenger ikke være kjedelig! Det ble to stekte egg med vårløk servert med en enkel salat av agurk, paprika, cherrytomater og avocado med salt og pepper. Easypeasy! Vil du ha litt mer karbohydrater er det bare å kjøre på med f.eks potetbåter, frukt eller grovbrød til.



Jeg må innrømme at flere dager på rad med så mye fri og ingen andre planer faktisk blir litt i kjedeligste laget for min del, selv om det er godt med fri og mye tid til å gjøre akkurat hva man vil. Jeg blir litt for rastløs, så i dag spørs det om jeg må få rævva i gir og iallefall få leiligheten til å se presentabel ut. Støvsugeren kommer nok frem litt for sjeldent!

Hvilke planer har dere for helga?

Som vanlig har jeg vært et par dager på CARE, men denne uka ble det resepsjonsarbeid på meg i tillegg til litt treningsveiledning og gruppetime. I dag er jeg forøvrig hjemme i Malvik igjen, og etter å ha sovet ut godt (10 timer igjen, og hadde det ikke vært for vekkeklokka hadde det nok blitt enda lengre..!) startet jeg dagen med et stort fat med ordentlig kraftfrokost.



Kombinasjonen egg og potet er ny favoritt før trening.
Jeg føler det gir en ordentlig metthetsfølelse og et jevnt og stabilt energinivå i mange timer etterpå. I dag brukte jeg kokte poteter fra gårsdagen som jeg freste i panna med litt olje, tomat, paprika, salt, pepper og potetkrydder. Deretter klekte jeg et par egg i panna, strødde over hakket vårløk, salt og pepper, og la til slutt ei skive mozzarella over hvert egg.

Planen etter frokost var nemlig å jogge ned til midtsandtangen og ta ei sprint-økt igjen, men planer går ikke alltid helt som man har tenkt.. Det ble en 10-minutters rolig joggetur, 4 stigningsløp, litt tøying, et halvt sprint-drag og en real strekk på meg før jeg bare måtte avbryte og halte meg hjem med drikkeflaska trykket hardt mot låret.



Jeg kom meg hjem og fikk lagt is på med en gang. Det gjør vondt, men enda verre er det med hodet, for jeg følte meg rimelig dum der jeg halta meg hjem! Aldri har jeg hatt en skikkelig strekk før, og jeg kan jo ikke annet enn å skylde på for dårlig/lite oppvarming. Jeg følte jeg hadde varma opp bra nok, men det hadde jeg jo tydeligvis ikke. Nå blir det bare om å la beinet hvile mest mulig og krysse fingrene for at det ikke blir en langvarig helingsfase.

Nå skal jeg bare sitte her og synes litt synd på meg selv og jobbe med PT-arbeid frem til Lasse kommer opp så jeg kan syte til meg litt trøst.
Håper dere er ordentlig nøye med oppvarming om dere skal trene i dag! Det er så viktig, og definitivt verdt den ekstra tida det tar.

Ingen kan vel si noe annet enn at det er skikkelig grillvær for tida, og lørdagskosen de siste to helgene har derfor vært grillmat. I går måtte maten riktignok nytes innendørs (ikke lenge til VM er over nå, hurra!), men grillmat smaker heldigvis like godt uansett hvor man spiser det!



Ved flere anledninger har jeg fått servert maiskrem som tilbehør til maten hos svigers, og det er utrolig godt til all slags mat. Derfor måtte jeg få fremgangsmåten, og det var slående enkelt! Derfor må jeg selvfølgelig dele oppskrifta med dere: bland en boks mais (avrunnet) med 1dl fløte i en kjele, og la det koke i 3-4 minutter. Deretter moser du det sammen med en stavmikser, og smaker til slutt til med litt salt og pepper. Voilà!







Hva ligger på grillen hos dere i sommer?

  • Skrevet: 12.07.2014  //  Kl: 14:20  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 2

God lørdag! Har dere hatt en like fin start på dagen som meg? Etter hele 10 timers søvn (!! denne jenta har sovehjerte når hun har fri og ingen planer) stod jeg opp til strålende finvær og ei real lørdagsskål med snickersgrøt!


Havregryn som har fått svella over natta, og så kjørt et par runder i mikroen. Til slutt blander jeg inn sjokoladeprotein, kakaopulver og litt salt, og topper med et smørøye av peanøttsmør. Sydenvarme eller ikke -denne sjokoskåla er like god uavhengig av temperatur!

 

Jeg holder fortsatt på med 5/3/1-programmet, men hver 4. uke er deloaduke. Denne uka har jeg altså holdt på med 40-50% av mine vanlige vekter, og det er rett og slett gørrkjedelig! Jeg føler jeg varmer opp og går hjem igjen.. I og med at det i tillegg har vært såpass fint vær har det blitt et par treningsturer ute i stedet. På torsdag ble det en lite joggetur, og i dag prøvde jeg med på sprinttrening.

Lasse har i lang tid sagt at jeg burde legge inn mer spenst- og sprinttrening for å øke eksplosiviteten i beina mine, rett og slett fordi jeg antagelig ville hatt mye å hente på det mtp styrken i beina. Jeg har tross alt lite treningsbakgrunn fra jeg var yngre, så jeg har ikke den samme "grunnstyrken" som de som har drevet aktivt med idrett opp gjennom oppveksten. Etter å i tillegg ha lest en artikkel om sprinttrening i ShapeUp var jeg derfor inspirert til ei økt i dag!


#ShapeUp





Jeg tok utgangspunkt i artikkelen i Shape Up. Jeg gikk ned til grusveien hvor jeg tenkte å ta dragene, og der jogga jeg rolig rundt i ca.10 min. Deretter kjørte jeg 4 stigningsløp på den strekningen jeg skulle ta sprintdragene, altså 4 drag med stigende hastighet fra rolig jogg til full spurt. Da jeg var ferdig med oppvarmingen ble det 6 drag med full sprint, og da hadde jeg 4-5 minutters pause hvor jeg gikk rolig rundt og fikk ned pulsen til neste drag. Til slutt gikk jeg rolig hjem, ca 10 minutters nedkjøring.

Vel hjemme ble det litt påfyll av næring og masse vann:


Der gikk den siste Power Crunch-baren min.. Må nok en tur tilbake til USA snart!


Nå har nattarbeideren min kommet seg opp av senga også, så da blir det snart en tur bort på treningssenteret for å kjøre ukas siste deload-økt, og deretter blir det bare lørdagskos resten av dagen.

Har du prøvd sprinttrening?
Ha en fortsatt fin lørdag folkens!

  • Skrevet: 09.07.2014  //  Kl: 09:15  //  Kategori: Annet  //  Kommentarer: 4

Jeg synes egentlig jeg generelt er flink til å ikke kaste rundt meg med penger, men da både feriepenger og skattepenger tikket inn på kontoen her i juni var veien til impulskjøp på nett plutselig ganske kort! Jeg klikket hjem noen nye treningsplagg, surprise surprise. Ettersom jeg både trener og jobber i treningstøy i nyjobben som PT, begynte jeg å kjenne på behovet for noe nytt å variere med.

Det er andre gang jeg bestiller fra Sportamore.no, og jeg må si jeg har falt litt for denne nettbutikken! Stort utvalg av klær i alle priskategorier og rask leveranse. Jeg synes også det er oversiktelig og greit mtp på evt. retur av plagg man ikke vil beholde. Jeg er på ingen måte sponset, så dette er kun min ærlige mening basert på mine erfaringer med nettbutikken.



Reebok | Hummel | Puma.

Siste bestilling bestod av to tightser, ei treningsbukse og en treningsboxer for jenter. Ettersom jeg har gidd opp jakten på treningstightser som ikke er gjennomsiktige (jeg skjønner ikke hvorfor de på død og liv skal lage de slik?), så har jeg kommet frem til at jenteboxer er løsningen for oss som ikke er interessert i å vise frem trusa og mer til, hehe.. Tightsen fra Reebok er iallefall en klar ny favoritt! Høyt liv og perfekt passform, og et veldig elastisk og behagelig stoff. Tightsen fra Hummel er en vanlig bomull-tights. Den kunne vært litt strammere  i livet, men ellers er jeg fornøyd også med den. Buksa fra Puma var utrolig myk og behagelig, og blir nok god å ha på litt kaldere dager!

Har du bestilt klær fra Sportamore?
Hvilke nettbutikker handler du mest fra?

De fleste av oss er glad i enkle løsninger når det kommer til mat -ja, man bør prioritere å lage maten med gode råvarer fra bunnen selv, og med litt planlegging skal det ikke være noe problem å ha sunn mat tilgjengelig både hjemme og på jobb. Men av og til har man ikke planlagt godt nok, man har hatt litt dårlig tid, eller man har rett og slett ikke hatt ork til å stå og lage matpakker for hele dagen. Da er det fint å kunne stikke innom butikken og kjøpe noe raskt og enkelt der og da.

Løsningen for enkle, sunne og gode mellommåltider i farta for min del blir ofte meieriprodukter med frukt, bær, rosiner, nøtter og/eller grønnsaker til. Men så er det en gang sånn at de fleste smakssatte meieriprodukter (f.eks yoghurt og vaniljekesam) ofte inneholder mer sukker enn naturelle varianter. Jeg kjøper derfor naturell, men en hel boks kesam uten smak kan bli litt i meste laget selv for min del. Jeg rekner med jeg ikke er alene om det, så derfor tenkte jeg å tipse om denne lure pakken:





Denne eska inneholder 100 porsjonspakninger med stevia som er enkle å ha med seg. Stevia er et naturlig søtningsmiddel uten kalorier, som ikke er skadelig for tennene, og som heller ikke påvirker blodsukkeret. Disse små pakningene er perfekte til å ha i veska sammen med ei lita t-skjei, slik at man enkelt kan kjøpe både kesam og cottage cheese og blande inn stevia når man er ute av huset. Dette er iallefall en løsning som har fungert kjempegreit for meg i lang tid.

Pakken kan bestilles fra iHerb på denne linken. Bruker du rabattkoden HUC846 sparer du også noen kroner!


Hva spiser du som "mat i farta" på travle dager?

  • Skrevet: 07.07.2014  //  Kl: 11:07  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 1

Som jeg så vidt nevnte tidligere kommer det en ny gruppetime på Care denne uka, hvor jeg selv og råskinnet Mona Helén er instruktører! Timen kommer til å være preget av bootcamp-trening som er bra for både styrke og utoldenhet, og selvfølgelig også gir deg muligheten til å teste viljestyrken litt. Vi kommer til å jobbe i intervaller med store funksjonelle styrkeøvelser, og dette blir en time som skal være både tøff og morsom. 




Vi er så heldige å ha fått et helt nytt crossfit-cage på Care nå, og dette kommer vi til å benytte oss flittig av i disse timene:


Timen kjøres på tirsdager kl.18.30 i aerobicsalen. Om det blir mer finvær utover sommeren så kommer vi også høyst sannsynlig til å kjøre noen av disse timene ute.

Hiv deg med!

  • Skrevet: 05.07.2014  //  Kl: 18:52  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 2

Heihei, og god lørdag!

Flere som synes det er helt ok med litt syden-varme? Jeg har iallefall ikke tenkt å klage på godværet, og synes det er kjempeherlig å se værvarslet den kommende uka. Sommerkosen starta jeg i går formiddag med litt soling og frisk og fargerik snacks på solsenga. Frukt, bær, grønnsaker og iskaffe er helt perfekt i varmen!





Jeg har arbeidshelg på sykehjemmet og var på jobb både i gårkveld og på formiddagen i dag, men det er ekstra koselig å være der også når været er s fint. Sommerkosen fortsetter jeg iallefall med grilling sammen med kjæresten i kveld (etter fotballkamp selvfølgelig, jippi..!). Dagens treningsøkt ble pent forflyttet til i morgen, så nå er det bare latskap og kos resten av dagen.

 

Håper dere også koser dere i varmen!

 

Det merkes godt at det er sommer, og ikke minst finvær, for på treningssentrene er det romslig om dagen! Som PT blir jeg ikke akkurat løpt ned av kunder heller, men nå skal jeg iallefall starte opp med en fast gruppetime på Care hver tirsdag fremover i sommer. Det tror jeg blir kjempemoro og spennende, men jeg skriver mer om det i eget innlegg litt senere.

På Levanger har jeg iallefall vært som vanlig også denne uken. Min mor har dratt på ferie, så denne uka ble det bare jeg og min lillesøster Monika i barndomshjemmet hvor jeg overnatter når jeg er på Levanger. Til tross for at begge var på jobb begge dagene rakk vi oss en tur på besøk hos gammeltante, gammelonkel og farmor, og fikk også kost oss med frokost ute på verandaen på onsdag. Monika ble til og med nedover på Care for å melde seg inn og har nå fått nytt treningsprogram av meg. Jeg har sagt det før, men sier det igjen; jeg blir så glad når de jeg bryr meg om prioriterer sin egen helse!


Litt sterkt sollys, men er det finvær så skal man ut!

I dag har fløyta dessverre fått en helt annen tone, og i formiddag bøttet regnet ned!



..men litt regn hindra meg selvfølgelig ikke i å kose meg med en god frokost også i dag:




Frokosttapas av røkt ørret, babybel-ost, tomat, agurk, paprika, salt og pepper (tannpirkere hadde nok vært en god ide her).  Kaffe og kiwi til dessert!

Kjæresten sover ut etter nattarbeid, så formiddagen har i grunn gått litt sent i dag. Litt kjedsomhet resulterer heldigvis i noe fornuftig, så jeg har iallefall fått tørket en del støv og impregnert en haug med sko om ikke annet. I morgen starer jeg heldigvis arbeidshelg, så da får jeg litt mer å henge fingrene i!

Ønsker dere alle en fortsatt fin dag!



Andrea Halsan



21, Levanger

Jobber som personlig trener og kostholdsveileder, og har erfaring som bodyfitness-utøver. Bloggen er i all hovedsak en trenings- og kostholdsblogg, men jeg skriver også om mer hverdagslike temaer og hendelser.

+ Legg meg til som venn









Kategorier


Arkiv


Blogger jeg leser


Bloggdesign


Annonser



Copyright

hits