• Skrevet: 19.07.2014  //  Kl: 11:47  //  Kategori: Annet  //  Kommentarer: 4

Denne datoen har vrt en viktig merkedag gjennom s og si hele livet, for p nettopp denne dagen for nyaktig 19 r siden kom min lillesster- og bestevenninne til verden. Du har blitt ei nydelig og helt spesiell jente som fortjener alt godt her i verden, og som kommer til klare hva enn du nsker oppn i livet. Livet har hatt sine opp- og nedturer, og jeg blir helt stolt av se hvordan du har vokst de siste rene. Du er flink i alt du gjr, og jeg hper du fortsetter fylle livet med spennende opplevelser, fine yeblikk og gode minner.


Jeg er s heldig som har ftt dele hele livet med deg ♡


S gratulerer s mye med dagen! Nyt ditt siste r som tenring ;)
Jeg nsker deg en fin dag videre (bde p jobb og etterp), ogs gleder jeg meg til feire p mandag!

Kjempeglad i deg lilletupp♡

  • Skrevet: 18.07.2014  //  Kl: 13:26  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 1

Da er det vel nesten p sin plass si god helg! Jeg har riktignok hatt fri bde i gr og i dag, og kun jobbet litt hjemmefra. Jeg var oppe 08.30 i morges, tok en varm morgendusj og hadde en heller bedagelig start p dagen. Formiddagen har jeg brukt til pleie kaffekjerringa i meg og jobbe med kostholdsplan til en kunde. Kjekt kunne gjre litt snt arbeid hjemme i arbeidskroken.



Strekken i lret kjennes overaskende bra ut i dag, men mtp hvor vondt det gjorde i gr s har jeg ikke tenkt glemme den med det frste. I slike situasjoner m man prve tenke rasjonelt og langsiktig, og ikke la utlmodigheten og treningslysten gjre vondt verre. Dagens kneby-kt gr ut, og muskelen skal f fri ei god stund enda fr jeg trr belaste den igjen. Utrolig kjedelig ikke kunne flge treningsplanen nr man egentlig er motivert til det, men snn er livet. Det blir etterhvert!

Trening eller ikke, mat m man ha! Dagens lunsj/mellommltid ble lettvindt i dag. Sunt og kjapt trenger ikke vre kjedelig! Det ble to stekte egg med vrlk servert med en enkel salat av agurk, paprika, cherrytomater og avocado med salt og pepper. Easypeasy! Vil du ha litt mer karbohydrater er det bare kjre p med f.eks potetbter, frukt eller grovbrd til.



Jeg m innrmme at flere dager p rad med s mye fri og ingen andre planer faktisk blir litt i kjedeligste laget for min del, selv om det er godt med fri og mye tid til gjre akkurat hva man vil. Jeg blir litt for rastls, s i dag sprs det om jeg m f rvva i gir og iallefall f leiligheten til se presentabel ut. Stvsugeren kommer nok frem litt for sjeldent!

Hvilke planer har dere for helga?

Som vanlig har jeg vrt et par dager p CARE, men denne uka ble det resepsjonsarbeid p meg i tillegg til litt treningsveiledning og gruppetime. I dag er jeg forvrig hjemme i Malvik igjen, og etter ha sovet ut godt (10 timer igjen, og hadde det ikke vrt for vekkeklokka hadde det nok blitt enda lengre..!) startet jeg dagen med et stort fat med ordentlig kraftfrokost.



Kombinasjonen egg og potet er ny favoritt fr trening.
Jeg fler det gir en ordentlig metthetsflelse og et jevnt og stabilt energiniv i mange timer etterp. I dag brukte jeg kokte poteter fra grsdagen som jeg freste i panna med litt olje, tomat, paprika, salt, pepper og potetkrydder. Deretter klekte jeg et par egg i panna, strdde over hakket vrlk, salt og pepper, og la til slutt ei skive mozzarella over hvert egg.

Planen etter frokost var nemlig jogge ned til midtsandtangen og ta ei sprint-kt igjen, men planer gr ikke alltid helt som man har tenkt.. Det ble en 10-minutters rolig joggetur, 4 stigningslp, litt tying, et halvt sprint-drag og en real strekk p meg fr jeg bare mtte avbryte og halte meg hjem med drikkeflaska trykket hardt mot lret.



Jeg kom meg hjem og fikk lagt is p med en gang. Det gjr vondt, men enda verre er det med hodet, for jeg flte meg rimelig dum der jeg halta meg hjem! Aldri har jeg hatt en skikkelig strekk fr, og jeg kan jo ikke annet enn skylde p for drlig/lite oppvarming. Jeg flte jeg hadde varma opp bra nok, men det hadde jeg jo tydeligvis ikke. N blir det bare om la beinet hvile mest mulig og krysse fingrene for at det ikke blir en langvarig helingsfase.

N skal jeg bare sitte her og synes litt synd p meg selv og jobbe med PT-arbeid frem til Lasse kommer opp s jeg kan syte til meg litt trst.
Hper dere er ordentlig nye med oppvarming om dere skal trene i dag! Det er s viktig, og definitivt verdt den ekstra tida det tar.

Ingen kan vel si noe annet enn at det er skikkelig grillvr for tida, og lrdagskosen de siste to helgene har derfor vrt grillmat. I gr mtte maten riktignok nytes innendrs (ikke lenge til VM er over n, hurra!), men grillmat smaker heldigvis like godt uansett hvor man spiser det!



Ved flere anledninger har jeg ftt servert maiskrem som tilbehr til maten hos svigers, og det er utrolig godt til all slags mat. Derfor mtte jeg f fremgangsmten, og det var slende enkelt! Derfor m jeg selvflgelig dele oppskrifta med dere: bland en boks mais (avrunnet) med 1dl flte i en kjele, og la det koke i 3-4 minutter. Deretter moser du det sammen med en stavmikser, og smaker til slutt til med litt salt og pepper. Voil!







Hva ligger p grillen hos dere i sommer?

  • Skrevet: 12.07.2014  //  Kl: 14:20  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 2

God lrdag! Har dere hatt en like fin start p dagen som meg? Etter hele 10 timers svn (!! denne jenta har sovehjerte nr hun har fri og ingen planer) stod jeg opp til strlende finvr og ei real lrdagsskl med snickersgrt!


Havregryn som har ftt svella over natta, og s kjrt et par runder i mikroen. Til slutt blander jeg inn sjokoladeprotein, kakaopulver og litt salt, og topper med et smrye av peanttsmr. Sydenvarme eller ikke -denne sjokoskla er like god uavhengig av temperatur!

Jeg holder fortsatt p med 5/3/1-programmet, men hver 4. uke er deloaduke. Denne uka har jeg alts holdt p med 40-50% av mine vanlige vekter, og det er rett og slett grrkjedelig! Jeg fler jeg varmer opp og gr hjem igjen.. I og med at det i tillegg har vrt spass fint vr har det blitt et par treningsturer ute i stedet. P torsdag ble det en lite joggetur, og i dag prvde jeg med p sprinttrening.

Lasse har i lang tid sagt at jeg burde legge inn mer spenst- og sprinttrening for ke eksplosiviteten i beina mine, rett og slett fordi jeg antagelig ville hatt mye hente p det mtp styrken i beina. Jeg har tross alt lite treningsbakgrunn fra jeg var yngre, s jeg har ikke den samme "grunnstyrken" som de som har drevet aktivt med idrett opp gjennom oppveksten. Etter i tillegg ha lest en artikkel om sprinttrening i ShapeUp var jeg derfor inspirert til ei kt i dag!


#ShapeUp





Jeg tok utgangspunkt i artikkelen i Shape Up. Jeg gikk ned til grusveien hvor jeg tenkte ta dragene, og der jogga jeg rolig rundt i ca.10 min. Deretter kjrte jeg 4 stigningslp p den strekningen jeg skulle ta sprintdragene, alts 4 drag med stigende hastighet fra rolig jogg til full spurt. Da jeg var ferdig med oppvarmingen ble det 6 drag med full sprint, og da hadde jeg 4-5 minutters pause hvor jeg gikk rolig rundt og fikk ned pulsen til neste drag. Til slutt gikk jeg rolig hjem, ca 10 minutters nedkjring.

Vel hjemme ble det litt pfyll av nring og masse vann:


Der gikk den siste Power Crunch-baren min.. M nok en tur tilbake til USA snart!


N har nattarbeideren min kommet seg opp av senga ogs, s da blir det snart en tur bort p treningssenteret for kjre ukas siste deload-kt, og deretter blir det bare lrdagskos resten av dagen.

Har du prvd sprinttrening?
Ha en fortsatt fin lrdag folkens!

  • Skrevet: 09.07.2014  //  Kl: 09:15  //  Kategori: Annet  //  Kommentarer: 4

Jeg synes egentlig jeg generelt er flink til ikke kaste rundt meg med penger, men da bde feriepenger og skattepenger tikket inn p kontoen her i juni var veien til impulskjp p nett plutselig ganske kort! Jeg klikket hjem noen nye treningsplagg, surprise surprise. Ettersom jeg bde trener og jobber i treningsty i nyjobben som PT, begynte jeg kjenne p behovet for noe nytt variere med.

Det er andre gang jeg bestiller fra Sportamore.no, og jeg m si jeg har falt litt for denne nettbutikken! Stort utvalg av klr i alle priskategorier og rask leveranse. Jeg synes ogs det er oversiktelig og greit mtp p evt. retur av plagg man ikke vil beholde. Jeg er p ingen mte sponset, s dette er kun min rlige mening basert p mine erfaringer med nettbutikken.



Reebok | Hummel | Puma.

Siste bestilling bestod av to tightser, ei treningsbukse og en treningsboxer for jenter. Ettersom jeg har gidd opp jakten p treningstightser som ikke er gjennomsiktige (jeg skjnner ikke hvorfor de p dd og liv skal lage de slik?), s har jeg kommet frem til at jenteboxer er lsningen for oss som ikke er interessert i vise frem trusa og mer til, hehe.. Tightsen fra Reebok er iallefall en klar ny favoritt! Hyt liv og perfekt passform, og et veldig elastisk og behagelig stoff. Tightsen fra Hummel er en vanlig bomull-tights. Den kunne vrt litt strammere i livet, men ellers er jeg fornyd ogs med den. Buksa fra Puma var utrolig myk og behagelig, og blir nok god ha p litt kaldere dager!

Har du bestilt klr fra Sportamore?
Hvilke nettbutikker handler du mest fra?

  • Skrevet: 08.07.2014  //  Kl: 08:23  //  Kategori: Kosthold / Ernring  //  Kommentarer: 0

De fleste av oss er glad i enkle lsninger nr det kommer til mat -ja, man br prioritere lage maten med gode rvarer fra bunnen selv, og med litt planlegging skal det ikke vre noe problem ha sunn mat tilgjengelig bde hjemme og p jobb. Men av og til har man ikke planlagt godt nok, man har hatt litt drlig tid, eller man har rett og slett ikke hatt ork til st og lage matpakker for hele dagen. Da er det fint kunne stikke innom butikken og kjpe noe raskt og enkelt der og da.

Lsningen for enkle, sunne og gode mellommltider i farta for min del blir ofte meieriprodukter med frukt, br, rosiner, ntter og/eller grnnsaker til. Men s er det en gang snn at de fleste smakssatte meieriprodukter (f.eks yoghurt og vaniljekesam) ofte inneholder mer sukker enn naturelle varianter. Jeg kjper derfor naturell, men en hel boks kesam uten smak kan bli litt i meste laget selv for min del. Jeg rekner med jeg ikke er alene om det, s derfor tenkte jeg tipse om denne lure pakken:





Denne eska inneholder 100 porsjonspakninger med stevia som er enkle ha med seg. Stevia er et naturlig stningsmiddel uten kalorier, som ikke er skadelig for tennene, og som heller ikke pvirker blodsukkeret. Disse sm pakningene er perfekte til ha i veska sammen med ei lita t-skjei, slik at man enkelt kan kjpe bde kesam og cottage cheese og blande inn stevia nr man er ute av huset. Dette er iallefall en lsning som har fungert kjempegreit for meg i lang tid.

Pakken kan bestilles fra iHerb p denne linken. Bruker du rabattkoden HUC846 sparer du ogs noen kroner!


Hva spiser du som "mat i farta" p travle dager?

  • Skrevet: 07.07.2014  //  Kl: 11:07  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 1

Som jeg s vidt nevnte tidligere kommer det en ny gruppetime p Care denne uka, hvor jeg selv og rskinnet Mona Heln er instruktrer! Timen kommer til vre preget av bootcamp-trening som er bra for bde styrke og utoldenhet, og selvflgelig ogs gir deg muligheten til teste viljestyrken litt. Vi kommer til jobbe i intervaller med store funksjonelle styrkevelser, og dette blir en time som skal vre bde tff og morsom.




Vi er s heldige ha ftt et helt nytt crossfit-cage p Care n, og dette kommer vi til benytte oss flittig av i disse timene:


Timen kjres p tirsdager kl.18.30 i aerobicsalen. Om det blir mer finvr utover sommeren s kommer vi ogs hyst sannsynlig til kjre noen av disse timene ute.

Hiv deg med!

  • Skrevet: 05.07.2014  //  Kl: 18:52  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 2

Heihei, og god lrdag!

Flere som synes det er helt ok med litt syden-varme? Jeg har iallefall ikke tenkt klage p godvret, og synes det er kjempeherlig se vrvarslet den kommende uka. Sommerkosen starta jeg i gr formiddag med litt soling og frisk og fargerik snacks p solsenga. Frukt, br, grnnsaker og iskaffe er helt perfekt i varmen!





Jeg har arbeidshelg p sykehjemmet og var p jobb bde i grkveld og p formiddagen i dag, men det er ekstra koselig vre der ogs nr vret er s fint. Sommerkosen fortsetter jeg iallefall med grilling sammen med kjresten i kveld (etter fotballkamp selvflgelig, jippi..!). Dagens treningskt ble pent forflyttet til i morgen, s n er det bare latskap og kos resten av dagen.

Hper dere ogs koser dere i varmen!

Det merkes godt at det er sommer, og ikke minst finvr, for p treningssentrene er det romslig om dagen! Som PT blir jeg ikke akkurat lpt ned av kunder heller, men n skal jeg iallefall starte opp med en fast gruppetime p Care hver tirsdag fremover i sommer. Det tror jeg blir kjempemoro og spennende, men jeg skriver mer om det i eget innlegg litt senere.

P Levanger har jeg iallefall vrt som vanlig ogs denne uken. Min mor har dratt p ferie, s denne uka ble det bare jeg og min lillesster Monika i barndomshjemmet hvor jeg overnatter nr jeg er p Levanger. Til tross for at begge var p jobb begge dagene rakk vi oss en tur p besk hos gammeltante, gammelonkel og farmor, og fikk ogs kost oss med frokost ute p verandaen p onsdag. Monika ble til og med nedover p Care for melde seg inn og har n ftt nytt treningsprogram av meg. Jeg har sagt det fr, men sier det igjen; jeg blir s glad nr de jeg bryr meg om prioriterer sin egen helse!


Litt sterkt sollys, men er det finvr s skal man ut!

I dag har flyta dessverre ftt en helt annen tone, og i formiddag bttet regnet ned!



..men litt regn hindra meg selvflgelig ikke i kose meg med en god frokost ogs i dag:




Frokosttapas av rkt rret, babybel-ost, tomat, agurk, paprika, salt og pepper (tannpirkere hadde nok vrt en god ide her). Kaffe og kiwi til dessert!

Kjresten sover ut etter nattarbeid, s formiddagen har i grunn gtt litt sent i dag. Litt kjedsomhet resulterer heldigvis i noe fornuftig, s jeg har iallefall ftt trket en del stv og impregnert en haug med sko om ikke annet. I morgen starer jeg heldigvis arbeidshelg, s da fr jeg litt mer henge fingrene i!

nsker dere alle en fortsatt fin dag!



Andrea Halsan



21, Levanger

Jobber som personlig trener og kostholdsveileder, og har erfaring som bodyfitness-utver. Bloggen er i all hovedsak en trenings- og kostholdsblogg, men jeg skriver ogs om mer hverdagslike temaer og hendelser.

+ Legg meg til som venn









Kategorier


Arkiv


Blogger jeg leser


Bloggdesign


Annonser



Copyright

hits