• Skrevet: 29.10.2013  //  Kl: 12:59  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 0

Heihei!

Til tross for at grsdagen var lang, fly den rett og slett av sted! Klokka ringte 06.15, og da fikk jeg gjort unna litt husarbeid og et forsk p noen timers eksamenslesing. I utgangspunktet skulle jeg bare ha ei tre-timersvakt p sykehjemmet om kvelden, men den ble endret til langvakt, s da klokka var halv 1 fikk jeg foresprsel om komme p jobb allerede kl.15. Dermed var det bare komme seg ned p bootcampen i en hvelig fart, for jeg hadde ingen planer om skippe ukas crossfit-kt!

I gr var det spass til temperatur igjen at det gikk an kjre kta nede i brakka, s da gjorde jeg det. Med hjelp fra Lasse som styrte klokka fikk jeg en sabla god start p treningsuka! Grsdagens kt stjal jeg herfra.

velsene nedenfor kjres kontinuerlig i tre minutter, og dermed fr man ett minutts hvile. Deretter er det bare gjenta sekvensen til man har kjrt 5x3minutter, totalt 19 minutter inkludert pausene.

  • 3 cleans -30kg
  • 6 push-ups
  • 9 Kneby med kroppsvekt

Jeg klarte to runder per arbeidssekvens, s det ble alt i alt 10 runder p meg.
Det svei ille i beina, men jeg var godt fornyd med at jeg klarte kjre alle push-upsene p trne!


Instagram: @artisticfitness

I dag har jeg gjort nok et forsk p lese til eksamen, men jeg m si at til tross for at jeg stressa flt forrige uke, ser eksamensnervene ut til ha tatt litt av n. Jeg klarer ikke helt finne roen til sette meg ned og faktisk studere. Jeg vil p ingen mte si at jeg har full kontroll, men jeg klarer ikke helt sortere hva jeg faktisk kan og ikke fra hverandre, s jeg vet ikke helt hva jeg burde lese p og hvordan jeg burde jobbe med stoffet. Men jeg rekner med jeg fr et ordentlig skippertaksgir nr uka nrmer seg slutten og eksamen er like om hjrnet, om jeg kjenner meg selv rett! Jeg tror i det minste jeg begynner ha nogen lunde kontroll p det jeg skal kunne, om jeg sammenligner med eksemplene p tidligere eksamener jeg har tilgjengelig p skoleportalen.

Velvel. Jeg begynner f mark i rven s det er kanskje p tide leite fram husmoremnet litt igjen fr Lasse vkner og det er tid for ♥snickersgrt♥ og rygg-trening!
Hper alle har hatt en knall start p uken!

ArtisticFitness Facebookside

  • Skrevet: 29.10.2013  //  Kl: 08:06  //  Kategori: Tips og triks  //  Kommentarer: 4

Jeg har et par motivasjonsvideoer litt utenom det vanlige som jeg nsker dele med dere! Ikke alle har helt samme forutsetninger her i livet, og se slike saker setter iallefall ting litt i perspektiv for min del. Det er bare legge fra seg unnskyldningene..
Det man vil, det fr man til -man m bare ville det nok.

Bodybuilder og to-barnsmor -uten armer!

Denne stjal jeg fra bloggen til Nathalie. Jeg ble nesten rrt til trer da jeg s den.

Beundringsverdig se hva folk kan f til, eller hva?

  • Skrevet: 27.10.2013  //  Kl: 09:54  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 2

Jeg vet ikke med dere, men lrdag er og forblir min favorittdag!

Lasse har arbeidshelg, og det er selvflgelig litt kjedelig. Han kommer hjem mellom 4 og 6 om morgenen, og deretter sover han store deler av formiddagen. Men det betyr at jeg kan f dulle litt med meg selv! I gr startet jeg dagen med sove s lenge jeg vil, slik jeg alltid gjr p lrdager. S ble det en liten rusletur i duskregnet bort til Lillesand for ta noen minutter med sola, og deretter var det hjem til litt egenpleie og kos.



Solarium, dusj, ansiktsmaske, proteinkaffe, isvann med sitrondrper og et godt blad er ikke forakte!


Resten av dagen gikk som lrdager ofte gr -fotballkamp p skjermen (da jubler Andrea hyt da!...), ei tung og bra beintrening, og til slutt en bedre middag med litt underholdning p TV-skjermen, fr deiten min stakk p nytt nattskift.


Mrbradbiff, bakte smpoteter, asparges, stekt lk og sopp, litt bacon og bernaise (jeg mangedobla(!) nok sausmengden underveis). Yums!

N er det en uke til min frste eksamen, og jeg m si jeg gleder meg litt til f det oversttt. Jeg fler ikke helt jeg klarer koble ut 100% med det hengende over meg, s jeg kjenner p en flelse av stress som hele tiden er til stede. Fr bare prve sette inn et ekstra gir og lese godt n den siste uka, s er det noen mneder til neste gang iallefall! Hhh.


Da er det bare nyte sndagen og lade batteriene for uke 44! (snart jul jo!)

  • Skrevet: 25.10.2013  //  Kl: 16:51  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 8

Ser ut til at jeg har kommet inn i "blogg-sonen" igjen for en stund, s her er jeg igjen!

Ukedagene starter med noen timers skolearbeid de, og fredag er intet untak. De siste dagene har jeg prvd tillre meg s mye jeg bare klarer om vitaminer, mineraler og sporstoffer, men som jeg sa til venninna mi i gr -"de er S sm, men det er S mye lre om dem!" Dessuten er det mange av dem, s jeg har litt problemer med skille alle fra hverandre mtp funksjon, anbefalt inntak og kostkilder. Fr tro det sitter godt nok til eksamen, men n er det kun en dry uke igjen!

Men nok om den saken. Jeg sitter s mye p rva om dagen at jeg blir vel snart helt tullete, s i dag ble jeg ndt til g meg en liten tur bare for lufte hodet og strekke litt p meg. Litt frisk luft kan gjre underverker!



N har jeg kost meg med denne herlige stskla, og skal straks gjre meg klar for dra av sted p trening:


Etter at jeg flytta hit i sommer har det gtt i micro-grt for spare oppvask (savner ikke oppvaskmaskin i det hele tatt nei..!), men kokegrt er og forblir best! S i dag ble det en ordentlig kjelegrt med masse godt; salt, kanel, kardemmomme, steviadrper, sukrin og ikke minst chocolate peanut butter-protein, toppa med en klatt kologisk peanttsmr. I want more!

Da skal treningsbagen pakkes, og s er det bryst og skuldre som str for tur. Klar for lfte litt igjen i dag!

God helg!

  • Skrevet: 24.10.2013  //  Kl: 17:02  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 3

Helluen!

I dag har jeg min aller frste helt treningsfrie dag p en stund -med styrke fem dager i uka, ei crossfit-kt + ei kettlebell-kt har jeg faktisk hatt ei kt hver dag de siste ukene (men da selvflgelig med varierende intensitet og belastning). Jeg flte iallefall for ta helt fri i dag, s her sitter jeg i sofaen!

I ukedagene er jeg oppe i rett tid, og jeg var oppe fr halv 8 i morges ogs. Jeg fikk gjort litt skolearbeid, slappa av litt med Lasse, og deretter kjrte vi inn til Trondheim sentrum. Lasse hadde time hos fysio, og da fikk jeg litt tid til ta en liten handlerunde. Kopipapir, bomullspadder og fuktighetskrem er kanskje ikke s spennende, men noe moro ble det med hjem ogs:


Jeg likte forrige utgave av Shape Up, s jeg fr gi denne utgaven en sjanse ogs!

Jeg har troa p gjenbruk, s det ble en liten tur innom Fretex nr jeg frst var i byen. Der ble det noen tallerkener og ei krukke til gresskarkjernene mine. Mye fint finne i bruktbutikker, til en veldig billig penge! Det er ikke verre enn gi det en liten vask nr man kommer hjem, s er det ofte s godt som nytt.

Da sprs det om jeg skal putte nesa i bkene og terpe litt mer p vitaminene! S sprs det om jeg rusler en tur bortover p Lillesand og hilser p Lasse i resepsjonen, og tar meg en liten runde i solariumet etterhvert.

nsker alle en hyggelig kveld!

  • Skrevet: 22.10.2013  //  Kl: 22:15  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 4

Da gr nok en dag mot slutten, og jeg sitter godt plassert i sofaen mens Lassemann ser fotballkamp.

I dag stod vekkeklokka mi p 05.35, men 05.25 var jeg vken, og da var det bare komme seg opp. Jeg innbiller meg selv at jeg er en morgenfugl, selv om det er utrolig surt st opp av senga om morgenen, srlig nr dyna er varm, rommet kaldt og det enda er bekmrkt. Jeg er iallefall langt mer produktiv tidlig p dagen enn p ettermidagen, s nr jeg er hjemme alene prver jeg utnytte morgentimene.

Fr klokka slo 07.30 hadde jeg iallefall rukket vaske kopper, sette p klesvask, brette klr, stvsuge gulvet og spise frokostpannekakene mine. Moro leke litt Frlen Flink en gang innimellom ogs!.. Dermed var det p tide med eksamenslesing i noen timer fr Lasse kom hjem fra nattjobb i 11-tida.

Resten av dagen har jeg forvrig ikke gjort s voldsomt mye fornuftig, bortsett fra ei god treningskt p Lillesand i ettermiddag. I dag var det rygg som stod p planen for min del

  • Pull-ups med strikk 3x5
  • Omvendt roing 3x8-10
  • Smal kabelroing 3x12-15
  • Pullover i kabel 3x12
  • Diverse velser for bakside skulder

Masse folk p trening i dag, men jeg fikk da gjort det jeg skulle allikevel!

Slik s stuebordet ut i morges:


Oversiktsnotater in progress! Stoffet blir ryddigere i hodet nr jeg fr det ryddig p papiret.. Vel, ryddig og ryddig fru Blom *kremt*.


N er det straks natta p denne frkna, s da takker jeg for meg for i kveld. :)

  • Skrevet: 21.10.2013  //  Kl: 20:19  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 1

Tittit!

Med kun to uker til eksamen begynner nervene og stresset og merkes, s jeg fr bare beklage at jeg ikke har svart p de siste kommentarene. Et lite innlegg m jeg allikevel prve f til, for treninga blir jo ikke bort-prioritert uansett om denne wannabe-husmora smstresser og motivasjonen gr litt opp og ned.

Mandag er min lekekt-dag, og selv og dagen starta litt bl s ble det ei veldig god kt!

Normalt sett har jeg pleid vre i bootcamp-brakka og holde p p mandagene, men n er det blitt spass kaldt ute at det blir litt i kjligste laget for denne pingla, ettersom det ikke er noen varme der inne. Dagens kt ble dermed inne p selve studioet, men jeg var heldigvis s tidlig ute at det s og si var tomt for folk, s jeg fikk puste og pese i vei.

  • Kettlebell squats x 15
  • Floor to chest push-ups x 10 (disse er geniale for oss som ikke fr til ta uendelige med push-ups p trne. Se video)
  • Marklft x 5

Jeg prver kjre s konstant som mulig og holde et raltivt hyt tempo. Det blir ogs ingen eller s f pauser som mulig, men jeg er ppasselig med ta det rolig nok til at jeg er nye med teknikken ( ta det rolig kommer riktignok av seg selv ettersom jeg blir dausliten, men det er uansett viktig holde fokus p det man gjr). Det ble totalt seks runder p nyaktig 18 minutter, og jeg var gjennomsvett og fornyd! Avslutta med pittelitt mage-trening med hjelp fra Lasse, fr det var hjem til sofaen.

Slenger med en liten mltidsfavoritt:


Karbonadedeig / kylling / tunfisk, ymse grnnsaker, avocado og eple.

Jeg har forresten bestemt meg for gjre et lite forsk p klare meg uten melkeprodukter p ubestemt tid. Jeg har alltid vrt plaget med uren hud, s jeg fant ut at jeg ville gi det et forsk se om det hjelper p, men jeg m innrmme at jeg har litt problemer med gi slipp p proteinpulveret mitt. Kesam, melk, yoghurt og cottage cheese fr iallefall st igjen i butikkhyllene en liten stund, s fr jeg se om det gjr noe monn. Jeg er redd jeg kommer til f abstinenser uten st-mltidene mine, men jeg skal iallefall se hvor lenge jeg holder ut, hehe. Noen som har egne erfaringer med hudproblemer relatert til kosthold?

Fortsatt god uke!

  • Skrevet: 17.10.2013  //  Kl: 20:53  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 0

God torsdagskveld!

N sitter jeg god og mett, nydusja og ferdigtrent med et glass cola zero (ingen pepsi i hus!) med et par levende lys og slapper av. Torsdager er i grunn fast hviledag her i huset ettersom Lasse jobber fra 16 til 22, han ikke vil trene fr det og jeg nekter trene s sent som etter det. Men det hender seg sttt og stadig at jeg rusler bortover til gymmen og tar meg ei lita hy-intensitetskt allikevel. P disse ktene kjrer jeg som regel sirkeltrening p 20-30 minutter, og har fokus p f opp pulsen og f svetta litt.

I dag ble det ei slik kt med fokus p core-trening, og den s slik ut:


Dere fr bare vre over med meg nr det kommer til navn p mage-velser..

Sirkelen bestod av 8 poster:

  • Abwheel x 5
  • KB swings x 20
  • Bicycle crunches x 20
  • Burpees x 5
  • Lying leg raises + crunch med vektskive x 10
  • KB swings x 20
  • Sideplanke med twist x 10 per side
  • Burpees x 5

Denne runden kjrte jeg non-stop, fr jeg tok 1 min pause fr det var pan igjen. Jeg kjrte totalt tre runder, og det tok meg nyaktig 20 minutter inkludert de to pausene.

I tilegg brukte jeg en 15-20 minutter p tye godt p beina. Jeg vil bli smidigere, men er litt for drlig til sette av tid til tying ofte nok. Men det gjr godt! Helt til slutt ble det et kvarter med falsk sol, fr jeg ruslet hjem igjen. Det er alltid like trist nr man ligger der i solsenga, har det varmt og godt og er halvveis p vei inn i drmmeland -s plutselig blir alt mrkt og kaldt. Det er rett og slett srgmodig nr tida har lpt ut!

Velvel, da sier jeg over og ut for i kveld. Fr vel prve bruke en liten time p eksamenslesing fr klln kommer hjem.

  • Skrevet: 15.10.2013  //  Kl: 11:36  //  Kategori: Kosthold / Ernring  //  Kommentarer: 3

Hei, og god tirsdag! En ny liten oppdatering av hvordan det gr p skolefronten her i lesekroken i Malvik.

Frste modul av skoleret nrmer seg slutten, og i gr var det nyaktig tre uker til min frste eksamen innen grunnleggende ernring. I dag jobba jeg meg gjennom det siste av stoffet p nettportalen, og den siste tida n kommer til g med p repetere, lese litt ekstra, og gjre ferdig et par oppgaver jeg enda ikke har ftt gjort. Jeg fler jeg har lrt veldig mye i lpet av mine frste mneder som nettstudent, og ftt en grei forstelse for det har jeg vrt gjennom. Men det er fortsatt mye som m terpes og masse som skal sitte fr eksamen.


Mye av stoffet er slikt jeg "kan fra fr", for si det litt bastant. Jeg har jo lest mye om kost og ernring p privaten fra fr av, og har jo prvd ut litt av hvert selv. P disse emnene har det vrt veldig greit f en dypere innfring, og ikke minst bedre forstelse. Videre har det vrt mye nytt -mange navn, ord, uttrykk og mekanismer jeg aldri har hrt om fr, og som gjerne er det som er vanskeligst f til sitte. I tillegg er det mye jeg har hrt om og s vidt lest om fr, men aldri forsttt eller gtt nrmere inn p. Kroppen er en sammensatt organisme, og drivstoffet, opptaket og omsettinga er mer enn bare kalorier inn og energi ut. Jeg har nok bryne hodet mitt p om dagen!

I utgangspunktet har det vel vrt ernring i sammenheng med trening -alts med tanke p forming av kroppen og prestasjoner, som har vekket interessen min for kunnskap om kosthold, det skal jeg rlig innrmme. Men jeg har merket det etterhvert som jeg har lest, at jeg synes det er utrolig interessant lese om hvilken innvirkning ulike nringsstoffer og typer kosthold har p helsa. At det er viktig "spise sunt og variert for vre frisk og rask" er vel noe "alle" vet, men nyaktig hva det innebrer har jeg egentlig aldri tenkt s hardt over. Bare tanken p hvor mange mangelsymptomer man kan f bare pga av mangel p et enkelt lite sporstoff er fascinerende.



Det blir litt rabbelbabbel her, men nr man er nettstudent er det ikke s mange dele skolestoffet med, s da fr jeg ta det ut her istedet! Lasse fr nemlig plages nok med meg som tvinger han til spise grnnsakene sine!

  • Skrevet: 14.10.2013  //  Kl: 18:32  //  Kategori: Ut p tur!  //  Kommentarer: 2

Riktignok litt i seinteste laget, men bedre sent enn aldri? Den siste uka har det rett og slett gtt litt i ett for min del, men denne helga fortjener nesten et lite innlegg.

Sist helg var vi alts p vift i hovedstaden for se p brunsmurte muskelbunter og kose oss! Vi reiste nedover fredag formiddag og sjekket inn i 10. etasje p Radissun blue scandinavia hotell, og ettermiddagen gikk med til trening p Haralds gym, og deretter middag p Djengis khan med min roomie Birgit fra oppholdet i Florida. S kos se henne igjen! Ellers fikk jeg hilst p flere kjente fjes jeg ikke har sett p en stund, og det var alt i alt en veldig trivelig opplevelse.

P lrdagen var det opp i rett tid for f stappa i seg en skikkelig hotellfrokost, fr det bar bort til Oslo konserthus. I r var arrangementet fordelt over to dager istedet for n som i tidligere r, og det synes jeg var veldig greit, selv om prisen begynner bli litt vel stiv. Etter min mening var det iallefall litt godt slippe sitte i salen fra 09 om morgenen til nrmere 23 p kvelden, slik jeg gjorde da jeg s p for frste gang i 2011. I r begynte ikke ynene g i kryss fr showet var over, hehe.


Mange flotte utvere i r ogs!





I forbindelse med hstens konkurranser er det er flere som har spurt om nr jeg har tenkt stille igjen selv. Jeg m innrmme at tanken p komme seg opp p scenen igjen ligger og dunker litt i bakhodet, men denne gangen kjente jeg at det var greit sitte blant publikum. Det blir nr jeg fler meg klar for en ny runde, og jeg har ikke ftt hastverk riktig enda. Alt til sin tid!

I lpet av helga fikk vi ogs lurt inn ei treningskt bde p Haralds gym og p 24Fitness, og spist mye god mat. Hjemreisen kom riktignok litt for fort for min del, og helga kunne godt ha vart en dag ekstra. Sett bort fra at min kjre stakkar Lasse plagdes med hodepine gjennom hele helga var det nemlig en utrolig fin tur!

Min facebook-side
Instagram: @artisticfitness

  • Skrevet: 04.10.2013  //  Kl: 11:03  //  Kategori: Ut p tur!  //  Kommentarer: 1

Da er kofferten tilnrmet ferdigpakket og vi begynner vre klar for kjrestetur til Oslo!



I fjor stod jeg p scenen selv, men i r kommer jeg til befinne meg i salen og heie frem favorittene. PCen blir ikke med p tur s det blir ingen blogg-oppdateringer i lpet av helga, men kanskje dukker det opp et og annet p instagram (@artisticfitness).

Flere som skal av sted og se p?

  • Skrevet: 02.10.2013  //  Kl: 20:00  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 0

Forrige uke ble det bra med jobb p meg (4 vakter er to mer enn mitt minimumsml!), trening omtrent som normalt, og kanskje litt for lite skolearbeid. Denne uka blir det nok kun n arbeidsdag, og ettersom treninga uansett blir litt omrokkert p til helga siden vi skal til Oslo og se p NM, har jeg lagt inn ei deload-uke for sette av litt mer tid til skolearbeid, og for f gjort litt mer her hjemme igjen. Kun en mned til frste eksamen, og jeg m si jeg begynner kjenne litt p eksamensstresset. Jeg begynner snart ha kommet gjennom det meste av stpffet, og s str repetisjon og pugging for tur.


Med oktobers inntreden har ogs hsten meldt sin ankomst, og da er det kos pakke seg i pledd og lese i skolebkene med en god og varm kopp te i godstolen!


Deload betyr riktignok ikke helt treningsfri i min verden, det betyr rett og slett mindre trening og litt lettere/annen belastning. I gr dro vi igjen en tur ned i bootcamp-brakka s jeg fikk kjrt min ukentlige leke-kt, og selv om den knapt varte i 20 min kjentes ut som alt annet enn ei deload-kt iallefall, hehe!


Jeg kjrte amraps (as many rounds as possible) med clean and jerk, floor ladder, jump squats og floorladder igjen, og allerede etter frste runde begynte jeg bli kvalm. Etter tredje runde ble jeg ndt til lukke ynene og ta pustepauser under clean and jerk fordi det kjentes ut som det skulle svartne for meg, men jeg tok det i et tempo slik at jeg klarte fullfre. Det ble til sammen seks runder p de 20 minuttene jeg holdt p. Det er s utrolig herlig bare legge seg flatt ut p gulvet og smile fornyd for seg selv etter ei slik kt! Etterp ble det litt coretrening, foam-rolling og tying oppe p Lillesand mens Lasse kjrte si kt.

I dag ble det om det en liten cardiorunde p meg (bevegde meg opp p tredemlla en tur og jogget noen intervalldrag(!)), og litt mer selvbehandling med foam-rolleren og tying. Jeg har virkelig begynt sette pris p bedre mobilitet!

N teller vi iallefall ned til helgetur til Oslo her i huset. Hotellrom er booket og flybillettene bestilt, og vi ser frem til ei helg med muskler, show, trening, kos og god mat.
Har du tenkt deg p NM?

  • Skrevet: 01.10.2013  //  Kl: 13:23  //  Kategori: Kosthold / Ernring  //  Kommentarer: 9

Jeg er glad i varme, skikkelige mltider med kjtt og grnnsaker, men har ogs alltid vrt en liten stmums. Dessuten er det ikke alltid jeg har verken tid eller tlmodighet til st og steike og tilberede hvert mltid, s noen enkle, ste og nringsrike smmltider gjr seg i lpet av dagen. Melkeprodukter og proteinpulver blir mye brukt i den sammenheng her i huset, s jeg har samlet noen bilder av noen enkle og gode smmltider.

Hper de kan vre til inspirasjon!


Yoplait double 0%, fersken og gresskarkjerner, og en proteinkaffe (pulverkaffe, 1 scoop proteinpulver og 1dl ekstra lettmelk)


Mager kesam med steviadrper, toppet med druer og gresskarkjerner, med en kopp te til. Dette har blitt en favoritt om dagen.


Kanskje verdens enkleste knallgode smoothie; jordbr, en frossen banan, en scoop proteinpulver og litt melk/vann som dures sammen i blenderen.



Mager kesam med stning, bringebr og gresskarkjerner.


Microbrownie med blbr, druer og melon til.


Cottage cheese, jordbr og kologisk peanttsmr.


Cottage cheese, blbr, pinjekjerner og sukrin.


Mager kesam, fersken, Go lean cereal og bringebr.


Fortell meg gjerne hva du pleier spise som mellommltid. Alltid pen for nye forslag!



Andrea Halsan



21, Levanger

Jobber som personlig trener og kostholdsveileder, og har erfaring som bodyfitness-utver. Bloggen er i all hovedsak en trenings- og kostholdsblogg, men jeg skriver ogs om mer hverdagslike temaer og hendelser.

+ Legg meg til som venn









Kategorier


Arkiv


Blogger jeg leser


Bloggdesign


Annonser



Copyright

hits