God onsdag!

Lillelørdag er det vel den kalles, og det passer i grunn fint for meg som har hjemmedag i dag. Ikke galt å sove til kl.09 midt i uka. Denne og neste uke er vikariatet mitt i resepsjonen på CARE redusert til to dager i uka (+et par halvdager i helga). Jeg har til gjengjeld hatt et par kostholdsplaner å henge fingrene i, og det er alt annet enn galt med litt hjemmekontor av og til!


Den nye planten har til og med slått ut i full blomst.



I dag har jeg også treningsfri, men skal istedet i vei og pushe andre på gruppetimen CARE X-FIT igjen i ettermiddag kl.17.30. Jeg husker jeg var rå-nervøs da jeg skulle ha den aller første gruppetimen tidlig i sommer, men det tok ikke lange tida før jeg innså hvor moro det faktisk er -og det har bare blitt morsommere og morsommere å ha instruktørrollen for hver time jeg har hatt. Hiv deg gjerne med på timen i ettermiddag hvis du vil svette og ta i litt! Jeg lover en masse spennende øvelser.


Foto: Monika R. Halsan

 

Og med det ønsker jeg dere ei fortsatt fin uke!
(og nå er det neimen ikke lenge til julepynten skal frem og julebaksten skal i gang heller. Kjenner det begynner å krible litt etter julestemning!)

  • Skrevet: 18.11.2014  //  Kl: 12:07  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 0

Da begynner det vel nesten å bli på tide med en liten oppdatering her inne igjen også. Dagene de ruller og går som vanlig, og jeg er fortsatt i 100% vikariat i resepsjonen på CARE og skal nedover dit og jobbe ettermiddag i dag.  I helga har vi kost oss med lunsj-date på Jordbærpikene, pizza- og filmkveld som normalt, og på søndag hadde vi litt familie over på besøk i den vesle leiligheten vår på litt forsinket farsdagsfeiring. Farmor hadde til og med med en potteplante til oss. Utrolig hvor mye en enkel plante kan gjøre med stua.



Treninga går som normalt den også. Jeg er ordentlig motivert på trening igjen om dagen, og det er utrolig godt. I dag blir det riktignok ei delaod-økt med litt lette vekter -litt fordi det begynner å bli på tide, og litt fordi jeg nesten følte meg litt uggen i morges. Det kan faktisk lønne seg ta ei økt eller to med litt mindre belastning en gang i blant. På søndag var vi uansett å trente en del spenst, både høydehopp, stille lengde, hopp på ett bein og PT-tau. Og i den anledning fortsetter jeg med skrytevideoene av kjæresten som er fryktelig eksplosiv -bare se hvor høy den stabelen begynner å bli:


Proffotografen selv som filmer.. ;)

Nå skal jeg gomle i med pannekakene mine, få på meg treningstøyet og rusle nedover og få gjort unna den deload-økta før jobb.

Ha ei fortsatt fin uke alle sammen!

  • Skrevet: 09.11.2014  //  Kl: 19:15  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 2

Vi har hatt ei ordentlig kosehelg her i heimen, og resten av søndagen nytes i sofaen med middag og litt på TV-skjermen. Lørdagen var i grunn bare avslapping og hjemmekos med hjemmelaget pizza og film slik vi pleier, og etter ei uke med veldig lite tid sammen var det ekstra godt med ordentlig lørdagskveld.

Oppkrift på perfekt hjemmelaget glutenfri pizza finner du HER.




I dag har vi kommet oss en tur på trening, og begge starta økta med litt spensttrening. Jeg har iallefall veldig godt av å jobbe litt med eksplosivitet, så vi bør nok prøve å få til mer av dette etterhvert. I tilegg til spensthopp ble det litt skuldre og magetrening på meg.



Jeg filma litt av det nest høyeste settet til Lasse:



Håper dere også har kost dere i helga, og ønsker dere en fortsatt fin søndagskveld!

  • Skrevet: 07.11.2014  //  Kl: 23:26  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 2

Da har jeg forlengst tatt helg og innviet fredagen med litt sjokade og TV-serier i sofaen! 

Jeg kjørte på med ei treningsøkt etter jobb i dag også. Veldig greit å gå fra jobb til trening når det bare tar noen få sekunder å forflytte deg fra resepsjonen og ned i trenigssalen -da blir ikke dørstokkmila så lang. Det ble iallefall ei knall treningsøkt i dag som i går! Jeg trente dag 3, altså overkropp. Bytta ut alle øvelsene slik jeg gjorde på beindagen i går, og det var forfriskende med litt nye øvelser å bryne seg på igjen.

Se gjerne hele det originale treningsprogrammet mitt HER.


Nå skal jeg nok snart finne senga og sove alarmfritt til jeg våkner av meg selv. The magic og Saturdays Det har vært ei fin og innholdsrik uke, men jeg ser frem til å få hjem kjæresten  igjen i morgen ettersom vi har jobbet om hverandre og såvidt har sett hverandre totalt 3-4 timer denne uka.

  • Skrevet: 06.11.2014  //  Kl: 20:07  //  Kategori: Trening  //  Kommentarer: 2

Nydusja og mett med rumpa godt planta i sofaen -utrolig godt etter en dag med jobb og beintrening. Lure meg hadde satt vekkerklokka ekstra tidlig i dag for å ha god tid til å kose meg med frokosten før jeg syklet til jobb, men den planen feila i det alarmen gikk. Jeg skrudde av alarmen og sovna igjen, og våkna 35 min senere og gikk fra hvilepuls til makspuls på ganske kort tid. Ikke helt den rolige morgenen jeg hadde planlagt, men jeg kom iallefall i tide på jobb!

Etter en fin dag på jobb ble det som sagt trening på meg. Jeg følger fortsatt treningsprogrammet mitt 3+1, men har justert litt på dag 2 og 3 for å ikke stagnere. Det er uke 10 på programmet, og det er viktig å variere litt på øvelsesutvalg, sett og/eller repetisjoner for at kroppen ikke skal bli for vant. Dag 1 (baseløft-dagen) går som før, og dag 4 er fortsatt gjøre-hva-jeg-vil-økt.


Jeg skal love det svei noe hinsides etter droppsettene på leg extension, så det ble iallefall ei økt med ordentlig pump. Ei stund siden jeg har kjørt såpass til høy-rep.


Jeg har økt energiinntaket litt den siste tida, og avslutter treningsøktene med både riskaker, rosiner og proteinshake. Det nytter ikke å trene hardt om ikke kroppen får byggeklosser til restitusjon.


Nå skal jeg bare ta det helt piano resten av kvelden før jeg har planer om å finne senga tidlig. Gjør et nytt forsøk på en rolig morgen med god tid igjen i morgentidlig, før det blir ukas siste arbeidsdag på CARE med både resepsjon, PT og treningsveiledning.

 

Hva er din absolutte favorittøvelse for underkroppen?

  • Skrevet: 05.11.2014  //  Kl: 16:37  //  Kategori: Hverdag  //  Kommentarer: 2

Allerede godt i gang med November og det ser ut til å kunne bli en givende måned, til tross for denne bitende kulda som dukka opp over natta. Jeg startet den med å feire ei venninnes bursdag på lørdag, sove lenge,-  chille og trene med kjæresten-dag på søndag, og fra mandag av har jeg jobbet. Jeg har som tidligere nevnt vikariat på 100% i resepsjonen på CARE i tillegg til PT-jobb, så nå føles hverdagen litt mer rutinert ut. Tilbake til planlegging og matpakkelaging!

Fikk sneket inn ei treningsøkt sammen med Lasse før jobb i går, og trente tung styrke på baseløft. Øker litt for hver gang på markløft og frontbøy nå, så det går rette veien.

 

Nå har jeg kommet meg hjemom og fått spist litt, og skal snart nedover igjen og kjøre gruppetimen CARE X-FIT kl.17.30. Etterpå står det litt kvalitetstid med lillesøss på planen!

 



Andrea Halsan



21, Levanger

Jobber som personlig trener og kostholdsveileder, og har erfaring som bodyfitness-utøver. Bloggen er i all hovedsak en trenings- og kostholdsblogg, men jeg skriver også om mer hverdagslike temaer og hendelser.

+ Legg meg til som venn









Kategorier


Arkiv


Blogger jeg leser


Bloggdesign


Annonser


alleoppskrifter.no

Copyright

hits