• Skrevet: 21.04.2015  //  Kl: 11:34  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 0

Jeg er ganske glad i disse morgentimene -enten jeg har fri eller er p jobb! Bde i gr og i dag har det vrt frstnevnte som gjelder, og jeg har brukt formiddagene p pusle hjemme og f gjort unna litt husarbeid og diverse gjreml. S godt med alt som er gjort!


I ettermiddag gr turen til CARE hvor jeg skal ha et par timer, bde PT og gruppetimen tabata. Er du ikke Care-medlem fra fr av har du n muligheten til f en inkludert PT-time ved innemelding! Vurderer du komme i gang med trening s benytt deg gjerne av denne muligheten og start i dag. Tilbudet gjelder tom 10.mai. Kontakt meg direkte p pt@care-trening.no for mer informasjon eller for avtale en time.

Ha en fortsatt fin dag!

  • Skrevet: 15.03.2015  //  Kl: 17:57  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 0

Da nrmer det seg en ny uke og i morgen er det duket for Damenes Aften p CARE, s sett av kvelden!

Jeg lar bare posteren tale for seg selv:


Selv kommer jeg til vre der hele kvelden, og jeg har satt sammen et par eksklusive tilbud p PT kun for denne kvelden. Ta gjerne med en venninne eller to, da et av tilbudene er en nyhet som vil gagne flere :)

Vel mtt!

  • Skrevet: 09.02.2015  //  Kl: 06:56  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 0

God morgen og god mandag!

Ny uke -nye muligheter. Jeg for min del starter uka med et par timer p CARE fr jeg fortsetter videre til ettermiddagsvakt p Life. Denne uka blir litt utenom det vanlige, det er nemlig Care Uka 15 p treningssenteret. I tillegg til en spesiell timeplan med flere gjesteinstruktrer betyr dette halv pris p alle PT-timer denne uken! Er du nysgjerrig p hvordan en slik time foregr og hva du kan f ut av den er dette en gyllen mulighet til teste en time eller to.



Ta kontakt p mail: pt@care-trening.no for avtale time eller for mer informasjon.


Ha ei finfin uke alle sammen!

You'll need Skype CreditFree via Skype
  • Skrevet: 01.02.2015  //  Kl: 11:51  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 15

God morgen!

Her i huset har det vrt sndag uten vekkerklokke, s det fles iallefall fortsatt som morgen. ingenting som rolige sndagsmorgener med proteinkaffe og litt hjemmekontor!


Se oppskrift og fremgangsmte HER.

Jeg ville egentlig bare titte innom for minne mine medborgere i Levanger-distriktet om nyttrskampanjen p personlig trening som det enda er mulighet til benytte seg av. Du fr 10 timer til prisen av 8, og sammen kan vi sette klare ml og jobbe mot dem. Jeg hjelper deg gjerne med bde trening og kosthold, enten du er nybegynner eller mer erfaren p treningssenteret.



kontakt meg direkte p mail: pt@care-trening.no eller p facebooksiden min.

Jeg kjenner forvrig at det er godt vre tilbake her p bloggen, s se ikke bort ifra at det faktisk blir jevnligere oppdateringer igjen fremover.

nsker dere ei fortsatt fin helg!

  • Skrevet: 15.10.2014  //  Kl: 09:05  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 1

God morgen!

Jeg var oppe i nogen lunde rett tid i morges ogs, og har kost meg med frokosten og lest litt p artikler fra Personal Trainer Development Center. Man er aldri ferdig utlrt, og jeg elsker sitte lese meg opp utover det jeg lrte under utdanninga. For bli bedre m man hele tiden strekke seg etter utvikle seg, og det er ikke noe jeg heller vil enn bli en best mulig trener for kundene mine.




I ettermiddag kjrer jeg en ny runde med gruppetimen CARE X-FIT p CARE treningssenter igjen. Hiv deg gjerne med med! Vi kjrer i gang kl.17.30 som vanlig.


Jeg bladde gjennom noen gamle bilder fra PT-studiet og kom over et par videoer fra en av de praktiske ktene p NPTI. Dette er et eksempel p en av mange spennende og funksjonelle velser jeg benytter meg av p timen. Vanskelighetsgrad tilpasses selvflgelig hver enkelt, s selv om denne timen skal vre litt tff og utfordrende tilpasses den slik at alle i utgangspunktet kan vre med.


Ellers s kan jeg til slutt meddele at jeg har debutert som skribent p Fitnessbloggen.no. Grsdagens blogginnlegg er n publisert som en artikkel der. Fikk du ikke med deg innlegget om upper- and lower crossed syndrome (drlig kroppsholdning) i gr, kan du n se det p Fitnessbloggen HER.


Ha en fin onsdag!

  • Skrevet: 14.10.2014  //  Kl: 09:18  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 2

Dette er et tema jeg har skrevet om fr, men i og med at Upper- and lower crossed syndrome er et veldig vanlig fenomen jeg ser blant store deler av befolningen, bde p treningssenteret og ellers i hverdagen, skader det ikke gjenta det.

Let's face it; vi nordmenn tilbringer store deler av hverdagen vr stillesittende. En stor andel tilbringer s og si hele dagen i sittende posisjon -enten p skolebenken, p et kontor, hjemme ved spisebordet eller godt planta i sofaen. Til og med den som trener s og si daglig ender opp med sitte veldig mange timer i lpet av dgnet, og denne stillesittinga har ikke bare innvirkning p energiforbruket vrt, det pvirker ogs sener og muskler. Noen muskler blir stive og stramme mens andre blir underaktive. Resultatet er at begge musklene blir svake, og vi fr drlig holdning, noe som igjen kan fre til plager.

La meg illustere:

Upper crossed syndrome: Veldig mange av oss sitter mye foroverlent. Kanskje jobber vi med PC, leser bker over et bord, eller spiser ved et bord som er for lavt (jeg er selv skyldig i samtlige). Dette vil kunne fre til at vre del av trapezius (nakken) blir overanstrengt, i tillegg til at brystmusklene (pectoralis) og den store ryggmuskelen (latissimus dorsi), som begge er festet verst p fremsiden av arma, blir overaktive og dermed drar skuldrene fremover og hodet skyves forover. Midtre del av ryggen og baksiden av skuldrene vil i dette tilfellet ofte i tillegg bli underaktive, og vil ikke klare motvirke den drlige holdninga som dette frer med seg. Dette resulterer gjerne i rygg- og nakkesmerter.

Lower crossed syndrome: Ved sitte vil hofteleddsbyerne (iliopsoas, p fremsiden av hofta) med tiden bli overaktive. Ogs ryggstrekkerne er ofte stramme ved lower crossed syndrome, mens rumpa og magen p den andre siden er underaktive. Dette gjr at bekkenet tilter fremover, og rumpa skyter ut. Rumpa ser kanskje spretten og fin ut p dette viset, men dette vil hyst sannsynglig fre til smerter og problemer i korsryggen med tid og stunder. Been there.



Ukjent kilde.

Men n har det seg en gang snn at det for mange av oss er vanskelig unng sitte store deler av dagen -kanskje er man student, eller kanskje man har en jobb som innebrer sittende arbeid. Jeg merket det spesielt godt selv da jeg var student og satt hjemme med skolearbeid store deler av dagen, for s gjerne tilbringe en del timer i sofaen med kjresten. Men er man da dmt til bli bde upper- og lower crossed? Neida. En liten blanding av riktig trening, tying og gjerne litt foam-rolling/egenmassasje kan gjre underverker. Bare det vre bevisst p hvordan man str og sitter i hverdagen kan hjelpe i stor grad. Har man mulighet kan ogs hevet arbeidspult hvor man kan st vre et god alternativ, men om ikke br du iallefall komme deg opp av stolen og strekke p beina jevnlig.


Skolearbeid ved sofabordet.. Ser det kjent ut?

Trening: Ved upper crossed syndrome er det musklene p baksiden som br styrkes, da hovedsaklig vre/midtre del av ryggen. Tren gjerne hy roing med bredt grep og facepulls. Ved lower crossed syndrome br rumpe og kjernemuskulatur f ekstra oppmerksomhet. Kjr f.eks glutebridge, kneby og planke. Ha fokus p skvise rumpa og bruke den aktivt.


Glutebridge med strikk rundt knrne og stang over hofta.

Tying (og foam-rolling/egenmassasje): Som sagt s er rsaken som regel overaktive og stramme muskler, og disse br derfor f litt ekstra oppmerksomhet med massasje og tying. I forbindelse med upper crossed syndrome er det brystmuskler og den store ryggmuskelen (latissimus dorsi) som tyes, og ved lower crossed syndrome er det srlig hofteleddsbyerne og gjerne ryggstrekkerne som er for stramme. Jeg vil i tillegg ppeke at man skal vre forsiktig med tye kalde og stive muskler, s om du ikke har mulighet til varme opp ordentlig frst, s start veldig rolig og forsiktig.


Tying av hofteleddsbyere.

Sliter du med drlig holdning anbefaler jeg at du benytter deg av noen av rdene ovenfor, eller tar kontakt med en fagperson som kan hjelpe deg p vei. Dette kan vre en sertifisert PT der du trener, en fysioterapeut, en naprapat e.l. Kanskje har du plager og vondter i nakke og rygg som ganske enkelt skyldes det jeg har beskrevet ovenfor, og som relativt lett kan fikses (mistenker du at smertene/plagene kommer av andre rsaker br du selvflgelig f sjekket det hos legen din frst).

  • Skrevet: 19.08.2014  //  Kl: 21:20  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 0

Da har ogs denne dagen gtt, og jeg sitter n nydusja i sofaen og koser meg med te-koppen. Dagen har jeg tilbragt p CARE siden kl.08 i morges, og den har gtt med p bde resepsjonsarbeid, treningsveiledning og egentrening. Jeg har hatt litt opplring i resepsjonen den siste tida slik at jeg kan vre vikar i tillegg til PT og treningsveileder.



Selv om ting str litt p halvt hold om dagen ettersom vi er ndt til bo midlertidig hjemme hos mamma, jeg fortsatt har usikker inntekt og Lasse holder p starte opp i helt ny jobb, trives jeg i grunn godt med tilvrelsen. Jeg kjenner s godt at det er p treningssenter jeg vil vre, og jeg er veldig glad det er CARE som ble plassen, -fint senter med mye utstyr, hyggelige kolleger og ikke minst stort mangfold blant medlemmene. S da er det bare f resten av brikkene p plass!



N er jeg straks klar for finne senga og lade batteriene for en ny dag p treningssenteret i morgen! Da er det treningsveiledning og kostholdsplaner som str p planen.

God natt folkens!

  • Skrevet: 17.06.2014  //  Kl: 22:04  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 4

Hei, og god kveld!

Dagen gr mot slutten, og selv om den ikke startet helt etter planen s har den vrt veldig fin! Da jeg stod opp i morges oppdaget jeg nemlig at togene n er innstilt til sommertid, s det toget jeg hadde planlagt ta gikk ikke. Dermed mtte jeg utsette dagens frste PT-time og vente til neste tog skulle g!


Det ble plutselig god tid til nyte morgenkaffen nr jeg mtte vente en time ekstra p toget..

Og matpakketrnet er selvflgelig like stort som vanlig! Det er virkelig ikke all verden til arbeid tilberede en liten haug med mat og fordele i matbokser dagen i forveien til man skal p jobb/skole. Da har du sunn og god mat tilgjengelig, og slipper bruke en formue p raske, dyre, og kanskje ikke fullt s sunne lsninger p butikken.


Havreafler fra grsdagens kveldsmat, en proteinshake, en appelsin, to matbokser med rret, og to matbokser med karbonadedeig- og bnnegryte.

Jeg kom iallefall til slutt p et tog til Levanger og til Care. Der har jeg i dag hatt PT-timer med to nye kunder for frste gang, og jeg m si det var moro se hvor flinke de begge var til st p, presse seg selv og fullfre alt. Jeg gleder meg til se fortsettelsen og fremgangen til begge to fremover. Jeg merker hvorfor det er dette yrket jeg har valgt p slike dager!

Dagens frste time var med min bestevenninne Julie, og jeg er s stolt over se at hun har kommet i gang med en s bra start:


En smule sliten, men godt fornyd med gjennomfrt time!

Etter siste PT-time kom mamma og plukket meg opp for en liten handletur p kjpesenteret fr det bar tilbake p Care p instruktrmte i kveld. N sitter jeg godt fornyd i sofaen hjemme hos min mor, har akkurat gomlet i meg kveldsmaten, og tror i grunn jeg er klar for krype til sengs om ikke lenge.

Hper dere ogs har hatt en suveren dag!

  • Skrevet: 29.04.2014  //  Kl: 22:43  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 0

Hei, og god kveld!

I skrivende stund sitter jeg hjemme hos min kjre mor etter en dag med jobb p Care. Det er allerede mer henge fingrene i enn sist uke, og desto mer spennende vre i gang med PT-arbeidet n. Jeg kjenner jeg gleder meg veldig til fortsettelsen!


Veiledning, screening, PT-time og kostholdsplaner har sttt p planen i dag. Moro endelig f ta i bruk det man har lrt!

Ellers vil jeg bare tipse alle Care-medlemmer om vervekampanjen som pgr n frem mot sommeren:


Da har jeg drukket kaffe, spist kveldsmat, jabbet med mamsen og nerdet litt foran PCen, og n begynner iallefall jeg vre klar for rusle i seng og lade batteriene for en ny dag.

Ha ei fortsatt fin uke alle sammen!

  • Skrevet: 24.04.2014  //  Kl: 17:40  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 2

Er det flere som nyter finvret eller?

Vi var s heldige f med oss finvret i Samnanger hjem da vi reiste tilbake til trndelad p sndag, s jeg er smrblid for ha sol og tilnrma skyfri himmel! Jeg er uten tvil et vr- og sommermenneske, s det er bare nyte det s lenge det varer. I skrivende stund sitter jeg allikevel inne og gjr et forsk p f gjort noe fornuftig med resten dagen. Litt klesvask og dovask (jippi) har jeg ftt unna, og n har jeg satt meg til i mitt vesle "hjemmekontor" med vinduet pent, fuglekvitter i bakgrunnen og Secret Garden over hytalerne.


Det ble en liten gtur, litt "ballspill" og mellommltid ute i finvret sammen med Lasse i formiddag. N blomstrer det!

P tirsdag og onsdag ble dagene tilbragt p Care treningssenter, og jeg holder n p komme i gang som PT der. Det gr rolig i starten, men det ser ut til at det allerede neste uke vil vre litt mer action p jobb, s det blir spennende! Jeg fler meg iallefall veldig godt mottatt av bde kolleger og medlemmer, s det er liten tvil om at jeg kommer til trives der.


nsker du PT-time eller mer informasjon, s ta kontakt p mail (marandy.rh@hotmail.com) eller i resepsjonen.

Besk gjerne facebooksiden min.

I helga fr jeg nok nyte mye av finvret innenfra, for da er det et par vakter p sykehjemmet som str p kalenderen. Lrdagen har jeg uansett helt fri, s da sprs det om det blir ordentlig kose-lrdag! Enn s lenge hper jeg iallefall alle utnytter godvret og finner p bde kos og aktiviteter ute.

  • Skrevet: 20.04.2014  //  Kl: 11:00  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 0

Minner om at jeg starter opp som personlig trener p Care treningssenter i Levanger n allerede frstkommende tirsdag!

Foto: Monika R. Halsan

Som personlig trener hjelper jeg deg med planlegge treningen tilpasset deg og dine ml og behov, og selvflgelig med gjennomfre slik at du er sikker p f fullt utbytte av det arbeidet du legger ned i treningen. Du fr en trygg, morsom og utfordrende treningsopplevelse, enten du er nybegynner eller erfaren p treningssenteret.

nsker du time tar du kontakt i resepsjonen, via mail (post@care-trening.no), eller direkte med meg om det er noe du lurer p (marandy.rh@hotmail.com).


Hper vi ses p trening om ikke lenge!

  • Skrevet: 09.04.2014  //  Kl: 10:09  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 6

Kontrakten den er underskrevet og jeg starter opp som PT p Care treningssenter allerede tirsdag etter pske!
Som personlig trener hjelper jeg deg med planlegge treningen tilpasset deg og dine ml og behov, og selvflgelig med gjennomfre slik at du er sikker p f fullt utbytte av det arbeidet du legger ned i treningen. Du fr en trygg, morsom og utfordrende treningsopplevelse, enten du er nybegynner eller erfaren p treningssenteret.

nsker du time tar du kontakt i resepsjonen, via mail (post@care-trening.no), eller direkte med meg om det er noe du lurer p.



Care ligger i Halsanveien i Levanger, og har et bredt og godt tilbud for sine medlemmer til en veldig konkurransedyktig pris. Besk gjerne hjemmesiden eller facebooksiden for mer informasjon.

Hper vi ses etter pske!

  • Skrevet: 01.04.2014  //  Kl: 15:01  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 14

Da er kontrakten underskrevet og jeg er herved ansatt som personlig trener hos Care treningssenter i Levanger!

jeg jobbet litt som vikar og ekstravakt der i fjor sommer/hst fr jeg reiste til USA, og er utrolig glad for f prve meg som PT der. Mye har skjedd siden sist jeg var innom, og det var veldig moro se hvor flott det faktisk har blitt. Vi har lagt en liten plan for tiden fremover, og jeg gleder meg til komme i gang!


Besk hjemmesiden til Care her, og facebook-siden her.

Etter mtet p Care kom lillesster Monika (som er den eneste av oss to som forelbig har lappen) og plukket meg opp, og vi koste oss litt ute i sola til det etterhvert ble litt for kaldt for oss.






Verdens enkleste lunsj; havregryn, proteinpulver og vann i shakeren. Shmaker gtt. Srlig i sola.


N skal vi snart p middagsbesk hos farmor sammen med pappa som er bursdagsbarn -vr egen aprilsnarr, hh.

Kos dere i sola!



Andrea Halsan



21, Levanger

Jobber som personlig trener og kostholdsveileder, og har erfaring som bodyfitness-utver. Bloggen er i all hovedsak en trenings- og kostholdsblogg, men jeg skriver ogs om mer hverdagslike temaer og hendelser.

+ Legg meg til som venn









Kategorier


Arkiv


Blogger jeg leser


Bloggdesign


Annonser


alleoppskrifter.no

Copyright

hits