• Skrevet: 21.04.2015  //  Kl: 11:34  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 0

Jeg er ganske glad i disse morgentimene -enten jeg har fri eller er på jobb! Både i går og i dag har det vært førstnevnte som gjelder, og jeg har brukt formiddagene på å pusle hjemme og få gjort unna litt husarbeid og diverse gjøremål. Så godt med alt som er gjort!


I ettermiddag går turen til CARE hvor jeg skal ha et par timer, både PT og gruppetimen tabata. Er du ikke Care-medlem fra før av har du nå muligheten til å få en inkludert PT-time ved innemelding! Vurderer du å komme i gang med trening så benytt deg gjerne av denne muligheten og start i dag. Tilbudet gjelder tom 10.mai. Kontakt meg direkte på pt@care-trening.no for mer informasjon eller for å avtale en time.

Ha en fortsatt fin dag!

  • Skrevet: 15.03.2015  //  Kl: 17:57  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 0

 Da nærmer det seg en ny uke og i morgen er det duket for Damenes Aften på CARE, så sett av kvelden!

Jeg lar bare posteren tale for seg selv:


Selv kommer jeg til å være der hele kvelden, og jeg har satt sammen et par eksklusive tilbud på PT kun for denne kvelden. Ta gjerne med en venninne eller to, da et av tilbudene er en nyhet som vil gagne flere :)

Vel møtt!

  • Skrevet: 09.02.2015  //  Kl: 06:56  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 0

God morgen og god mandag!

Ny uke -nye muligheter. Jeg for min del starter uka med et par timer på CARE før jeg fortsetter videre til ettermiddagsvakt på Life. Denne uka blir litt utenom det vanlige, det er nemlig Care Uka 15 på treningssenteret. I tillegg til en spesiell timeplan med flere gjesteinstruktører betyr dette halv pris på alle PT-timer denne uken! Er du nysgjerrig på hvordan en slik time foregår og hva du kan få ut av den er dette en gyllen mulighet til å teste en time eller to.



Ta kontakt på mail: pt@care-trening.no for å avtale time eller for mer informasjon.


Ha ei finfin uke alle sammen!

 

You'll need Skype CreditFree via Skype
  • Skrevet: 01.02.2015  //  Kl: 11:51  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 15

God morgen!

Her i huset har det vært søndag uten vekkerklokke, så det føles iallefall fortsatt som morgen. ingenting som rolige søndagsmorgener med proteinkaffe og litt hjemmekontor!


Se oppskrift og fremgangsmåte HER.

Jeg ville egentlig bare å titte innom for å minne mine medborgere i Levanger-distriktet om nyttårskampanjen på personlig trening som det enda er mulighet til å benytte seg av. Du får 10 timer til prisen av 8, og sammen kan vi sette klare mål og jobbe mot dem. Jeg hjelper deg gjerne med både trening og kosthold, enten du er nybegynner eller mer erfaren på treningssenteret.



kontakt meg direkte på mail: pt@care-trening.no eller på facebooksiden min.

 

Jeg kjenner forøvrig at det er godt å være tilbake her på bloggen, så se ikke bort ifra at det faktisk blir jevnligere oppdateringer igjen fremover.

Ønsker dere ei fortsatt fin helg!

  • Skrevet: 15.10.2014  //  Kl: 09:05  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 1

God morgen!

Jeg var oppe i nogen lunde rett tid i morges også, og har kost meg med frokosten og lest litt på artikler fra Personal Trainer Development Center. Man er aldri ferdig utlært, og jeg elsker å sitte å lese meg opp utover det jeg lærte under utdanninga. For å bli bedre må man hele tiden strekke seg etter å utvikle seg, og det er ikke noe jeg heller vil enn å bli en best mulig trener for kundene mine.




I ettermiddag kjører jeg en ny runde med gruppetimen CARE X-FIT på CARE treningssenter igjen. Hiv deg gjerne med med! Vi kjører i gang kl.17.30 som vanlig.


Jeg bladde gjennom noen gamle bilder fra PT-studiet og kom over et par videoer fra en av de praktiske øktene på NPTI. Dette er et eksempel på en av mange spennende og funksjonelle øvelser jeg benytter meg av på timen. Vanskelighetsgrad tilpasses selvfølgelig hver enkelt, så selv om denne timen skal være litt tøff og utfordrende tilpasses den slik at alle i utgangspunktet kan være med.

 


Ellers så kan jeg til slutt meddele at jeg har debutert som skribent på Fitnessbloggen.no. Gårsdagens blogginnlegg er nå publisert som en artikkel der. Fikk du ikke med deg innlegget om upper- and lower crossed syndrome (dårlig kroppsholdning) i går, kan du nå se det på Fitnessbloggen HER.


Ha en fin onsdag!

  • Skrevet: 14.10.2014  //  Kl: 09:18  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 2

Dette er et tema jeg har skrevet om før, men i og med at Upper- and lower crossed syndrome er et veldig vanlig fenomen jeg ser blant store deler av befolningen, både  på treningssenteret og ellers i hverdagen, skader det ikke gjenta det.

Let's face it; vi nordmenn tilbringer store deler av hverdagen vår stillesittende. En stor andel tilbringer så og si hele dagen i sittende posisjon -enten på skolebenken, på et kontor, hjemme ved spisebordet eller godt planta i sofaen. Til og med den som trener så og si daglig ender opp med å sitte veldig mange timer i løpet av døgnet, og denne stillesittinga har ikke bare innvirkning på energiforbruket vårt, det påvirker også sener og muskler. Noen muskler blir stive og stramme mens andre blir underaktive. Resultatet er at begge musklene blir svake, og vi får dårlig holdning, noe som igjen kan føre til plager.

La meg illustere:

Upper crossed syndrome: Veldig mange av oss sitter mye foroverlent. Kanskje jobber vi med PC, leser bøker over et bord, eller spiser ved et bord som er for lavt (jeg er selv skyldig i samtlige). Dette vil kunne føre til at øvre del av trapezius (nakken) blir overanstrengt, i tillegg til at brystmusklene (pectoralis) og den store ryggmuskelen (latissimus dorsi), som begge er festet øverst på fremsiden av arma, blir overaktive og dermed drar skuldrene fremover og hodet skyves forover. Midtre del av ryggen og baksiden av skuldrene vil i dette tilfellet ofte i tillegg bli underaktive, og vil ikke klare å motvirke den dårlige holdninga som dette fører med seg. Dette resulterer gjerne i rygg- og nakkesmerter.

Lower crossed syndrome: Ved å sitte vil hofteleddsbøyerne (iliopsoas, på fremsiden av hofta) med tiden bli overaktive. Også ryggstrekkerne er ofte stramme ved lower crossed syndrome, mens rumpa og magen på den andre siden er underaktive. Dette gjør at bekkenet tilter fremover, og rumpa skyter ut. Rumpa ser kanskje spretten og fin ut på dette viset, men dette vil høyst sannsynglig føre til smerter og problemer i korsryggen med tid og stunder. Been there.



Ukjent kilde.

Men nå har det seg en gang sånn at det for mange av oss er vanskelig å unngå å sitte store deler av dagen -kanskje er man student, eller kanskje man har en jobb som innebærer sittende arbeid. Jeg merket det spesielt godt selv da jeg var student og satt hjemme med skolearbeid store deler av dagen, for så å gjerne tilbringe en del timer i sofaen med kjæresten. Men er man da dømt til å bli både upper- og lower crossed? Neida. En liten blanding av riktig trening, tøying og gjerne litt foam-rolling/egenmassasje kan gjøre underverker. Bare det å være bevisst på hvordan man står og sitter i hverdagen kan hjelpe i stor grad. Har man mulighet kan også hevet arbeidspult hvor man kan stå være et god alternativ, men om ikke bør du iallefall komme deg opp av stolen og strekke på beina jevnlig.


Skolearbeid ved sofabordet.. Ser det kjent ut?

Trening: Ved upper crossed syndrome er det musklene på baksiden som bør styrkes, da hovedsaklig øvre/midtre del av ryggen. Tren gjerne høy roing med bredt grep og facepulls. Ved lower crossed syndrome bør rumpe og kjernemuskulatur få ekstra oppmerksomhet. Kjør f.eks glutebridge, knebøy og planke. Ha fokus på skvise rumpa og bruke den aktivt. 


Glutebridge med strikk rundt knærne og stang over hofta.

Tøying (og foam-rolling/egenmassasje): Som sagt så er årsaken som regel overaktive og stramme muskler, og disse bør derfor få litt ekstra oppmerksomhet med massasje og tøying. I forbindelse med upper crossed syndrome er det brystmuskler og den store ryggmuskelen (latissimus dorsi) som tøyes, og ved lower crossed syndrome er det særlig hofteleddsbøyerne og gjerne ryggstrekkerne som er for stramme. Jeg vil i tillegg påpeke at man skal være forsiktig med å tøye kalde og stive muskler, så om du ikke har mulighet til å varme opp ordentlig først, så start veldig rolig og forsiktig.


Tøying av hofteleddsbøyere.

Sliter du med dårlig holdning anbefaler jeg at du benytter deg av noen av rådene ovenfor, eller tar kontakt med en fagperson som kan hjelpe deg på vei. Dette kan være en sertifisert PT der du trener, en fysioterapeut, en naprapat e.l. Kanskje har du plager og vondter i nakke og rygg som ganske enkelt skyldes det jeg har beskrevet ovenfor, og som relativt lett kan fikses (mistenker du at smertene/plagene kommer av andre årsaker bør du selvfølgelig få sjekket det hos legen din først).

  • Skrevet: 19.08.2014  //  Kl: 21:20  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 0

Da har også denne dagen gått, og jeg sitter nå nydusja i sofaen og koser meg med te-koppen. Dagen har jeg tilbragt på CARE siden kl.08 i morges, og den har gått med på både resepsjonsarbeid, treningsveiledning og egentrening. Jeg har hatt litt opplæring i resepsjonen den siste tida slik at jeg kan være vikar i tillegg til PT og treningsveileder.



Selv om ting står litt på halvt hold om dagen ettersom vi er nødt til å bo midlertidig hjemme hos mamma, jeg fortsatt har usikker inntekt og Lasse holder på å starte opp i helt ny jobb, trives jeg i grunn godt med tilværelsen. Jeg kjenner så godt at det er på treningssenter jeg vil være, og jeg er veldig glad det er CARE som ble plassen, -fint senter med mye utstyr, hyggelige kolleger og ikke minst stort mangfold blant medlemmene. Så da er det bare å få resten av brikkene på plass!



Nå er jeg straks klar for finne senga og lade batteriene for en ny dag på treningssenteret i morgen!  Da er det treningsveiledning og kostholdsplaner som står på planen.

God natt folkens!

  • Skrevet: 17.06.2014  //  Kl: 22:04  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 4

Hei, og god kveld!

Dagen går mot slutten, og selv om den ikke startet helt etter planen så har den vært veldig fin! Da jeg stod opp i morges oppdaget jeg nemlig at togene nå er innstilt til sommertid, så det toget jeg hadde planlagt å ta gikk ikke. Dermed måtte jeg utsette dagens første PT-time og vente til neste tog skulle gå!


Det ble plutselig god tid til å nyte morgenkaffen når jeg måtte vente en time ekstra på toget..

Og matpakketårnet er selvfølgelig like stort som vanlig! Det er virkelig ikke all verden til arbeid å tilberede en liten haug med mat og fordele i matbokser dagen i forveien til man skal på jobb/skole. Da har du sunn og god mat tilgjengelig, og slipper å bruke en formue på raske, dyre, og kanskje ikke fullt så sunne løsninger på butikken.


Havreafler fra gårsdagens kveldsmat, en proteinshake, en appelsin, to matbokser med ørret, og to matbokser med karbonadedeig- og bønnegryte.

Jeg kom iallefall til slutt på et tog til Levanger og til Care. Der har jeg i dag hatt PT-timer med to nye kunder for første gang, og jeg må si det var moro  se hvor flinke de begge var til å stå på, presse seg selv og fullføre alt. Jeg gleder meg til å se fortsettelsen og fremgangen til begge to fremover. Jeg merker hvorfor det er dette yrket jeg har valgt på slike dager!

Dagens første time var med min bestevenninne Julie, og jeg er så stolt over å se at hun har kommet i gang med en så bra start:


En smule sliten, men godt fornøyd med gjennomført time!

 

Etter siste PT-time kom mamma og plukket meg opp for en liten handletur på kjøpesenteret før det bar tilbake på Care på instruktørmøte i kveld. Nå sitter jeg godt fornøyd i sofaen hjemme hos min mor, har akkurat gomlet i meg kveldsmaten, og tror i grunn jeg er klar for å krype til sengs om ikke lenge.

 

Håper dere også har hatt en suveren dag!

  • Skrevet: 29.04.2014  //  Kl: 22:43  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 0

Hei, og god kveld!

I skrivende stund sitter jeg hjemme hos min kjære mor etter en dag med jobb på Care. Det er allerede mer å henge fingrene i enn sist uke, og desto mer spennende å være i gang med PT-arbeidet nå. Jeg kjenner jeg gleder meg veldig til fortsettelsen!


Veiledning, screening, PT-time og kostholdsplaner har stått på planen i dag. Moro å endelig få ta i bruk det man har lært!

 

Ellers vil jeg bare tipse alle Care-medlemmer om vervekampanjen som pågår nå frem mot sommeren:


Da har jeg drukket kaffe, spist kveldsmat, jabbet med mamsen og nerdet litt foran PCen, og nå begynner iallefall jeg å være klar for å rusle i seng og lade batteriene for en ny dag.

 

Ha ei fortsatt fin uke alle sammen!

  • Skrevet: 24.04.2014  //  Kl: 17:40  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 2

Er det flere som nyter finværet eller?

Vi var så heldige å få med oss finværet i Samnanger hjem da vi reiste tilbake til trøndelad på søndag, så jeg er smørblid for å ha sol og tilnærma skyfri himmel! Jeg er uten tvil et vår- og sommermenneske, så det er bare å nyte det så lenge det varer. I skrivende stund sitter jeg allikevel inne og gjør et forsøk på å få gjort noe fornuftig med resten dagen. Litt klesvask og dovask (jippi) har jeg fått unna, og nå har jeg satt meg til i mitt vesle "hjemmekontor" med vinduet åpent, fuglekvitter i bakgrunnen og Secret Garden over høytalerne.


Det ble en liten gåtur, litt "ballspill" og mellommåltid ute i finværet sammen med Lasse i formiddag. Nå blomstrer det!

På tirsdag og onsdag ble dagene tilbragt på Care treningssenter, og jeg holder nå på å komme i gang som PT der. Det går rolig i starten, men det ser ut til at det allerede neste uke vil være litt mer action på jobb, så det blir spennende! Jeg føler meg iallefall veldig godt mottatt av både kolleger og medlemmer, så det er liten tvil om at jeg kommer til å trives der.


Ønsker du PT-time eller mer informasjon, så ta kontakt på mail (marandy.rh@hotmail.com) eller i resepsjonen.

Besøk gjerne facebooksiden min.

 

I helga får jeg nok nyte mye av finværet innenfra, for da er det et par vakter på sykehjemmet som står på kalenderen. Lørdagen har jeg uansett helt fri, så da spørs det om det blir ordentlig kose-lørdag! Enn så lenge håper jeg iallefall alle utnytter godværet og finner på både kos og aktiviteter ute.

  • Skrevet: 20.04.2014  //  Kl: 11:00  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 0

Minner om at jeg starter opp som personlig trener på Care treningssenter i Levanger nå allerede førstkommende tirsdag!

 

Foto: Monika R. Halsan

 

Som personlig trener hjelper jeg deg med å planlegge treningen tilpasset deg og dine mål og behov, og selvfølgelig med å gjennomføre slik at du er sikker på å få fullt utbytte av det arbeidet du legger ned i treningen. Du får en trygg, morsom og utfordrende treningsopplevelse, enten du er nybegynner eller erfaren på treningssenteret.

Ønsker du time tar du kontakt i resepsjonen, via mail (post@care-trening.no), eller direkte med meg om det er noe du lurer på (marandy.rh@hotmail.com).

 


Håper vi ses på trening om ikke lenge!

  • Skrevet: 09.04.2014  //  Kl: 10:09  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 6

Kontrakten den er underskrevet og jeg starter opp som PT på Care treningssenter allerede tirsdag etter påske!
Som personlig trener hjelper jeg deg med å planlegge treningen tilpasset deg og dine mål og behov, og selvfølgelig med å gjennomføre slik at du er sikker på å få fullt utbytte av det arbeidet du legger ned i treningen. Du får en trygg, morsom og utfordrende treningsopplevelse, enten du er nybegynner eller erfaren på treningssenteret.

 

Ønsker du time tar du kontakt i resepsjonen, via mail (post@care-trening.no), eller direkte med meg om det er noe du lurer på.



Care ligger i Halsanveien i Levanger, og har et bredt og godt tilbud for sine medlemmer til en veldig konkurransedyktig pris. Besøk gjerne hjemmesiden eller facebooksiden for mer informasjon.

 

Håper vi ses etter påske!

  • Skrevet: 01.04.2014  //  Kl: 15:01  //  Kategori: Personlig trening  //  Kommentarer: 14

Da er kontrakten underskrevet og jeg er herved ansatt som personlig trener hos Care treningssenter i Levanger!

jeg jobbet litt som vikar og ekstravakt der i fjor sommer/høst før jeg reiste til USA, og er utrolig glad for å få prøve meg som PT der. Mye har skjedd siden sist jeg var innom, og det var veldig moro å se hvor flott det faktisk har blitt. Vi har lagt en liten plan for tiden fremover, og jeg gleder meg til å komme i gang!

 
Besøk hjemmesiden til Care her, og facebook-siden her.

Etter møtet på Care kom lillesøster Monika (som er den eneste av oss to som foreløbig har lappen) og plukket meg opp, og vi koste oss litt ute i sola til det etterhvert ble litt for kaldt for oss.






Verdens enkleste lunsj; havregryn, proteinpulver og vann i shakeren. Shmaker gött. Særlig i sola.


Nå skal vi snart på middagsbesøk hos farmor sammen med pappa som er bursdagsbarn -vår egen aprilsnarr, høhø.

Kos dere i sola!



Andrea Halsan



21, Levanger

Jobber som personlig trener og kostholdsveileder, og har erfaring som bodyfitness-utøver. Bloggen er i all hovedsak en trenings- og kostholdsblogg, men jeg skriver også om mer hverdagslike temaer og hendelser.

+ Legg meg til som venn









Kategorier


Arkiv


Blogger jeg leser


Bloggdesign


Annonser


alleoppskrifter.no

Copyright

hits