• Skrevet: 04.02.2015  //  Kl: 22:29  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 4

Allerede i morgen reiser min kjre lillesster til Australia for studere et helt r, s i dag gjorde vi unna den aller siste treningskta i Norge sammen. Jeg kjenner det er trist og litt uvirkelig tenke p at hun skal befinne seg s fryktelig langt vekk, men p den annen side unner jeg henne selvflgelig opplevelsen

Monika heiv seg med p planen min i dag, og den s omtrent slik ut:

• Marklft 10-8-5-3
  • Pull-ups maks antall + negativ
  • Ro-velse, i dag ble det i kabel 3x6-10
  • Leg extensions 3x10-15
  • Strakmark/leg-curls 3x8-12
  • Facepulls 3x12-15

Kvelden har vi tilbringt med litt kos i sofaen hos mamma, og i morgen tidlig blir det avskjed p flyplassen..

De av dere som er interessert i se hva som skjer p andre siden av verden kan flge bloggen henner HER. Hun er flink til oppdatere med bde praktiske og underholdende innlegg, spesielt for deg som er glad i reise. I Australia skal hun studere foto og journalistikk, og noe som ogs reflekteres p bloggen.

• Skrevet: 22.09.2014  //  Kl: 08:28  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 2

Denne helga ble lrdagen en dag litt utenom det vanlige. Jeg startet dagen i leiligheten i Malvik med frokosten min, og deretter hoppet jeg p bussen inn til Trondheim hvor jeg mtte min sster Monika som hadde tatt toget innover fra Levanger. vi brukte formiddagen p rusle litt i butikker, og spiste en utrolig god lunsj p San Sebastian Tapas og VInbar. Ingen av oss hadde spist der fr, men jeg ble utrolig imponert over hvor godt de hadde ftt en enkel kylling- og baconsalat til smake. Frister til nytt besk!

Da klokka nrmet seg 15:00 gikk turen videre til den egentlige grunnen til at vi befant oss i Trondheim i utgangspunktet -Monikas avtale p Onkel Henrys Tattoo Shop.

Det enelige resultatet kan du se p Monikas blogg p denne linken.

Gjett om det jeg begynte krible etter mer blekk selv! hehe.. Etter dagens tattoo session endte vi opp p kafbesk p Mormors stue sammen med to gamle gode venninner, fr turen for min del gikk tilbake til Malvik hvor jeg og Lasse avlsutta lrdagskvelden p skikkelig vis med hjemmelaget pizza og en god film.

Hva synes du om tattoveringer?

• Skrevet: 14.08.2014  //  Kl: 08:51  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 0

Forrige uke dro vi p rets noe impulsive ferietur -roadtrip til Otta. Denne turen m nesten f en liten oppmerksomhet her inne, selv om vi gjorde alt annet enn trene p denne turen.

Hotellrommet bestilte vi ei lita uke i forveien, og etter ha kjrt over Dovre, ned til Otta, og en liten evighet inn i skauen og opp i fjellet gjennom skog og kratt fant vi omsider dette hyfjellshotellet. Vi mtte nesten le litt da vi tok av p en innkjring google maps lette frem for oss, for det var en gammel grusvei med bom og greier 13 km opp og inn i skogen. Det lyste ikke akkurat spa-hotell av veien! Det viste seg at vi skulle brukt en annen vei frem til hotellet, men vi kom iallefall frem. Hyfjell var iallefall ikke underdrive, veien gikk i sikksakk oppover. Hotellet var riktignok gammelt og ikke helt i den standarden vi har hatt p andre hoteller vi har overnattet p, men det gamle norske preget hadde tross alt sin sjarm det g.

N er det nesten flaut si det, men i lpet av de to overnattingene vi hadde der var vi fryktelig lite ute for oppleve naturomrdene rundt oss. Vi var nok litt for late og ble litt for komfortable inne p hotellet i tillegg til at vret var noe skiftende, s vi fikk ikke opplevd stort av omrdet rundt. Man kunne visst leie seg kano, g p topptur eller til og med vre med p rideturer om man nsket. Men vi fikk iallefall kost oss godt innendrs! Vi var riktignok enige om at kommer vi til spare oss for kjreturen og heller finne et fint hotell med litt nrmere beliggenhet hvis vi skal p spa-hotell for kose oss innendrs igjen ved en senere anledning.

You can run, but you can't hide. Hoho.

Vi reiste alts nedover p mandag og hjem igjen p onsdag, og p tirsdagen hadde Lasse bursdag. Den fikk han feira p et noe uvanlig vis der oppe i fjellet med hotellfrokost, massasje, basebasseng og sauna, Rummy p rommet og noe alkohol til kvelds. Alt i alt ble det en spesiell, men veldig fin kjrestetur!

Har du vrt p tur i Rondane?
Har du et reiseml i Norge anbefale for et par som liker ha noe gjre, men som ogs liker late seg og slappe av?

• Skrevet: 19.04.2014  //  Kl: 22:24  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 1

Hei igjen! Jeg hper alle nyter pska s langt..?

Jeg koser meg iallefall maks p psketur hos storesster i Samnanger.

Det blir tatt en del bilder ettersom bde jeg, mamma og Monika er ivrige med kamera, s her kommet et lite bildeskred fra fredag og lrdag:

Frokost med panorama-utsikt! Det nye huset ligger et stykke oppe, med en helt utrolig utsikt over Samnanger-fjorden og fjellene rundt.

I gr vknet vi til knallvr med bl himmel, strlende sol og god temperatur, s alt l til rette for en strlende dag -og det ble det ogs.

Psketrimmen har vi tatt p fjellet.
Etter frokost i gr pakket vi et par ryggsekker, tok med en del av Majas svigerfamilie, og langet ut oppover bakkene p fjellet opp til ei tjnn som heter Raudvatnet. Vi brukte vel litt i overkant av to timer opp, og rundt 70 min ned igjen, pluss en god hvile-og spisepause p toppen selvflgelig.

Vel hjemme nt vi det siste av sola ute med litt kake, kaffe og magasin-lesing til sola gjemte seg og vi trakk oss inn:

Hjemmelaget pizza til kvelds! Monika som er fotograf.

Ogs i dag ble det en tur opp i hyden p oss, men ikke fullt s langt som i gr. Vi gikk til gjengjeld ikke p sti, men mer i berg og ulendt terreng i dag.

Resten av dagen har vi bare slappa av, spist god mat og masse snop, og generelt bare kost oss -bde inne og ute. Jeg er s glad vi fikk slikt herlig pskevr nr vi frst skulle p tur her nede p vestlandet! Denne psketuren har vrt kjempeflott.

Fortsatt god pskeferie alle sammen!

• Skrevet: 14.10.2013  //  Kl: 18:32  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 2

Riktignok litt i seinteste laget, men bedre sent enn aldri? Den siste uka har det rett og slett gtt litt i ett for min del, men denne helga fortjener nesten et lite innlegg.

Sist helg var vi alts p vift i hovedstaden for se p brunsmurte muskelbunter og kose oss! Vi reiste nedover fredag formiddag og sjekket inn i 10. etasje p Radissun blue scandinavia hotell, og ettermiddagen gikk med til trening p Haralds gym, og deretter middag p Djengis khan med min roomie Birgit fra oppholdet i Florida. S kos se henne igjen! Ellers fikk jeg hilst p flere kjente fjes jeg ikke har sett p en stund, og det var alt i alt en veldig trivelig opplevelse.

P lrdagen var det opp i rett tid for f stappa i seg en skikkelig hotellfrokost, fr det bar bort til Oslo konserthus. I r var arrangementet fordelt over to dager istedet for n som i tidligere r, og det synes jeg var veldig greit, selv om prisen begynner bli litt vel stiv. Etter min mening var det iallefall litt godt slippe sitte i salen fra 09 om morgenen til nrmere 23 p kvelden, slik jeg gjorde da jeg s p for frste gang i 2011. I r begynte ikke ynene g i kryss fr showet var over, hehe.

Mange flotte utvere i r ogs!

I forbindelse med hstens konkurranser er det er flere som har spurt om nr jeg har tenkt stille igjen selv. Jeg m innrmme at tanken p komme seg opp p scenen igjen ligger og dunker litt i bakhodet, men denne gangen kjente jeg at det var greit sitte blant publikum. Det blir nr jeg fler meg klar for en ny runde, og jeg har ikke ftt hastverk riktig enda. Alt til sin tid!

I lpet av helga fikk vi ogs lurt inn ei treningskt bde p Haralds gym og p 24Fitness, og spist mye god mat. Hjemreisen kom riktignok litt for fort for min del, og helga kunne godt ha vart en dag ekstra. Sett bort fra at min kjre stakkar Lasse plagdes med hodepine gjennom hele helga var det nemlig en utrolig fin tur!

Min facebook-side
Instagram: @artisticfitness

• Skrevet: 04.10.2013  //  Kl: 11:03  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 1

Da er kofferten tilnrmet ferdigpakket og vi begynner vre klar for kjrestetur til Oslo!

I fjor stod jeg p scenen selv, men i r kommer jeg til befinne meg i salen og heie frem favorittene. PCen blir ikke med p tur s det blir ingen blogg-oppdateringer i lpet av helga, men kanskje dukker det opp et og annet p instagram (@artisticfitness).

Flere som skal av sted og se p?

• Skrevet: 05.09.2013  //  Kl: 17:53  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 0

Trening har vrt en veldig stor, naturlig og uunnvrende del av hverdagen min de siste rene, men jeg er og forblir ei lita rockefrken uansett. Derfor var det utrolig moro komme seg av sted p jentetur og konsert igjen sist helg!

Vi har alltid vrt en liten treklver -jeg, Julie og sstra mi Monika, og sammen har vi vrt noen konsertglade frkener. I helga reiste vi til Dokka for f med oss Wig Wams aller siste konsert, og fikk med det samme sett KISS forever band som hadde reist hele veien fra Ungarn. Vi leide hytte p campingen som l vegg i vegg med konsertomrdet, og rakk s smtt bli kjent med trommisen i Kiss-bandet som hadde hytte p samme campen. Det var noen fornyde og slitne piker som satte seg p toget hjem p sndagen.

P mandagen var det tilbake til studiehverdagen og jobb igjen, og siden har dagene bare flyet av sted -som vanlig! Jeg har begynt med uke 3 p 5-splitten, og jeg blir fortsatt like smertelig stl i beina. Jeg fler jeg har rimelig god kontroll p knebyen om dagen, og jobber iherdig med kontakt og rolig utfrelse, s det river godt. Denne uka blir det litt omrokkering fordi Lasse har ekstra nattjobbing, s i kveld blir det ei lita armkt p egenhnd p meg. Skal bli godt komme seg en tur p gymmen etter en dag p rva!

I morgen tror jeg det kommer en liten oppdatering p hvordan det gr med nettstudiene.

Live, love, lift, rock.

• Skrevet: 13.01.2013  //  Kl: 19:41  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 3

Da er vi hjemme i gode gamle Trndelag etter turen til Tigerstaden, og det ble da visum p meg! Men selv om visum-skinga var rsaken til at vi reiste nedover, utgjorde det bare en pitteliten brkdel av turen. Vi har kost oss masse fra tirsdag til torsdag med trening, shopping og masse god mat!

Her kommer et lite bildeskred fra turen;

Da vi ankom Oslo gikk vi rake veien til hotellet som l midt i sentrum, og etter en rask visitt og godkjennelse av rommet bar det rett ut til 24Fitness for litt arm-pumping.

Etter trening var det p tide fylle p lagrene litt igjen, og ettersom det ikke var lenge til alt av matservering stengte gikk vi likegreit til Peppes som l rett oppi gata.. En pizza p hver!

Og tomt ble det.

Onsdagen startet vi selvflgelig med hotellfrokost!

Deretter var det ut p handel i Oslos gater.. Vi fikk da med oss litt nytt og fint hjem, og bortsett fra litt frustrasjon fra min side over at jeg ikke klarte finne meg noen sko jeg ville ha til tross for at vi beskte rten forskjellige sko-butikker, ble det en veldig trivelig shoppingrunde! Bra Lasse er en tlmodig optimist.

P onsdag som p tirsdag mtte vi jo i vei svette litt, og denne gangen var det beintrening p Haralds gym som stod for tur. Det er andre gang jeg besker den gymmen, og m si at jeg trives ganske godt der! Det ble iallefall ei av de desidert bedre beinktene jeg har hatt p ei stund, og var strlende fornyd da vi gikk derfra.

Etter en tur innom Deli de luca for sl av en prat med Tor, tok vi turen til Djenghis khan -mongolsk buff med altfor mye god mat! Kjkkenet stengte 20min etter vi kom, s det ble bare n runde p oss, men den ble iallefall stor og god.

P torsdag var det bare komme seg opp i rett tid, ta en rask tur nedom frokostbuffeen, for s traske av sted til ambassaden. Der ble vi stende en iskald halvtime utenfor porten fr jeg fikk komme inn, men nr jeg frst hadde kommet p innsiden gikk hele prosessen ganske fort. Visum ble det iallefall, og dermed var det bare pakke kofferten og komme seg til flyplassen igjen.

Et siste reisemltid p Gardemoen fr flyet hjem letta.

Det ble noen kjempefine dager i hovedstaden!

• Skrevet: 08.01.2013  //  Kl: 10:31  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 9

Kl.15 skal flyet lette, og vi setter kursen mot Oslo for noen dager. Ettersom jeg skal oppholde meg i USA noen mneder er jeg ndt til dra til den amerikanske ambassaden p intervju for f visum, og i den anledning fant jeg og Lasse ut at vi like gjerne kunne utnytte anledningen til ta oss en liten reise. S n er flybilletter bestilt, hotellrom booket og kofferten mer eller mindre pakket. Gira p tur er vi iallefall!

Klar for kleshandel og hotellfrokost, men treningsty og proteinpulver er uansett pakket!

Utenom halvtimen med intervju p torsdag, har vi planer om se om vi finner noen fine saker n som det er januarsalg. Treningsidiotene har selvflgelig ogs planer om skvise inn et par treningskter mens vi er der nede. Hvilke treningsstudioer anbefaler dere? Slangt er det vel Haralds gym og 24Fitness som er alternativene.

Noe m man jo ta seg til mens karen er p jobb.. Proteinkaffe

Jeg er i grunn ikke spesielt glad i fly. Ikke fordi jeg har flyskrekk, men mer fordi jeg blir usaklig stressa p flyplasser og fr uutholdelig vondt i rene nr vi lander, for jeg klarer ikke utligne trykket. Sitter og gaper, gjesper og tygger tyggis som en gal, men ingenting hjelper. Men jeg skal vel ut fly langt lengre og innom strre flyplasser om ikke lenge, s jeg har vel bare godt av en prverunde!

Er det noe vi m f med oss nr vi er der nede? Kafeer som m beskes? Butikker som m tmmes?

• Skrevet: 08.12.2012  //  Kl: 22:39  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 7

Da har jeg hatt en kjempekoselig dag med Monika i Trondheims gater! Vi kom et par skritt lengre med rets julegaver, og koste oss til tross for kulda som ser ut til ha kommet for bli. Det er ordentlig fint i Trondheim med boder, julegatelys og juletre ogs n, og jeg kan ikke si at jeg kommer i mindre julestemning av det. Men jeg har faktisk funnet en ting jeg absolutt ikke liker med frjulstida, og det er FOLK! De er jo overalt.

Vi har vel kjpt like mye mat som vi har kjpt julegaver i dag tror jeg, og jeg har hatt store cravings etter brdmat hele dagen. Startet med rundstykke til brunsj, deretter ble det smrbrd p Jordbrpikene til middag, vaniljebolle til dessert, og s en bolle som reisemat p toget. I skrivende stund sitter jeg og knasker knekkebrd! Som Monika s fint sa det mens jeg gikk og nevnte alt jeg hadde lyst p; "det merkes at du ikke er p diett lengre hvertfall..!"

Men med masse mat har det ogs kommet en ekstra fordel (eller skal jeg si bakdel) i tillegg til kt styrke og ekstra energi.. Jeg har nemlig ftt rumpe igjen! Den er iallefall velkommen tilbake.

Da vi kom tilbake til Levanger i kveld gikk turen videre til gymmen. Er man treningsavhengig s er man treningsavhengig! Bortsett fra Monika som var med meg som mental sttte frste del av kta, var jeg lite overaskende alene der i 19-20-tida en lrdagskveld. Hadde iallefall veldig god kontakt og enormt med trykk i musklene i dag, s da er det moro trene! Det er bare ryggen som er litt kranglete om dagen, s litt forsiktig m jeg vre.

Hvordan har deres lrdag vrt?

• Skrevet: 22.10.2012  //  Kl: 23:15  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 11

Litt sen oppdatering, men jeg hadde en kjempeflott tur p fjellet med mamma p lrdag, s den fotjener en egen liten fotoserie! Vi kom oss av grde i rett tid p formiddagen, og gikk fra Skallstuggu og opp til Skalltjnna, for de som er lokalkjent oppi Frolfjellet her. Vi brukte vel omtrent tre timer til sammen opp og ned, med kaffestopp og masse bildeknipsing p veien. Vi var heldig med vret og hadde stortsett solskinn, men det var temmelig forblst der oppe!

Mamma er flink til bruke kamera flittig p tur, s det ble en del bilder.. Men her er iallefall et lite utvalg:

Klar for avgang!

Kaffepause.

Mmmat.. Smaker ekstra godt p tur i frisk luft!

Det var utrolig godt f komme seg ut i naturen igjen, det har blitt drlig med slike turer p meg i r. Og ikke minst er det stas tilbringe litt kvalitetstid med min kjre mams. ♥ Ser ikke bort ifra at det blir flere turer p oss fr vinteren kommer og tar oss!

Andrea Halsan

21, Levanger

Jobber som personlig trener og kostholdsveileder, og har erfaring som bodyfitness-utver. Bloggen er i all hovedsak en trenings- og kostholdsblogg, men jeg skriver ogs om mer hverdagslike temaer og hendelser.