• Skrevet: 04.02.2015  //  Kl: 22:29  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 4

Allerede i morgen reiser min kjære lillesøster til Australia for å studere et helt år, så i dag gjorde vi unna den aller siste treningsøkta i Norge sammen. Jeg kjenner det er trist og litt uvirkelig å tenke på at hun skal befinne seg så fryktelig langt vekk, men på den annen side unner jeg henne selvfølgelig opplevelsen

Monika heiv seg med på planen min i dag, og den så omtrent slik ut:

• Markløft 10-8-5-3
  • Pull-ups maks antall + negativ
  • Ro-øvelse, i dag ble det i kabel 3x6-10
  • Leg extensions 3x10-15
  • Strakmark/leg-curls 3x8-12
  • Facepulls 3x12-15

Kvelden har vi tilbringt med litt kos i sofaen hos mamma, og i morgen tidlig blir det avskjed på flyplassen..

De av dere som er interessert i se hva som skjer på andre siden av verden kan følge bloggen henner HER. Hun er flink til å oppdatere med både praktiske og underholdende innlegg, spesielt for deg som er glad i å reise. I Australia skal hun studere foto og journalistikk, og noe som også reflekteres på bloggen.

• Skrevet: 22.09.2014  //  Kl: 08:28  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 2

Denne helga ble lørdagen en dag litt utenom det vanlige. Jeg startet dagen i leiligheten i Malvik med frokosten min, og deretter hoppet jeg på bussen inn til Trondheim hvor jeg møtte min søster Monika som hadde tatt toget innover fra Levanger. vi brukte formiddagen på å rusle litt i butikker, og spiste en utrolig god lunsj på San Sebastian Tapas og VInbar. Ingen av oss hadde spist der før, men jeg ble utrolig imponert over hvor godt de hadde fått en enkel kylling- og baconsalat til å smake. Frister til nytt besøk!

Da klokka nærmet seg 15:00 gikk turen videre til den egentlige grunnen til at vi befant oss i Trondheim i utgangspunktet -Monikas avtale på Onkel Henrys Tattoo Shop.

Det enelige resultatet kan du se på Monikas blogg på denne linken.

Gjett om det jeg begynte å krible etter mer blekk selv! hehe.. Etter dagens tattoo session endte vi opp på kafébesøk på Mormors stue sammen med to gamle gode venninner, før turen for min del gikk tilbake til Malvik hvor jeg og Lasse avlsutta lørdagskvelden på skikkelig vis med hjemmelaget pizza og en god film.

Hva synes du om tattoveringer?

• Skrevet: 14.08.2014  //  Kl: 08:51  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 0

Forrige uke dro vi på årets noe impulsive ferietur -roadtrip til Otta. Denne turen må nesten få en liten oppmerksomhet her inne, selv om vi gjorde alt annet enn å trene på denne turen.

Hotellrommet bestilte vi ei lita uke i forveien, og etter å ha kjørt over Dovre, ned til Otta, og en liten evighet inn i skauen og opp i fjellet gjennom skog og kratt fant vi omsider dette høyfjellshotellet. Vi måtte nesten le litt da vi tok av på en innkjøring google maps lette frem for oss, for det var en gammel grusvei med bom og greier 13 km opp og inn i skogen. Det lyste ikke akkurat spa-hotell av veien! Det viste seg at vi skulle brukt en annen vei frem til hotellet, men vi kom iallefall frem. Høyfjell var iallefall ikke å underdrive, veien gikk i sikksakk oppover. Hotellet var riktignok gammelt og ikke helt i den standarden vi har hatt på andre hoteller vi har overnattet på, men det gamle norske preget hadde tross alt sin sjarm det òg.

Nå er det nesten flaut å si det, men i løpet av de to overnattingene vi hadde der var vi fryktelig lite ute for å oppleve naturområdene rundt oss. Vi var nok litt for late og ble litt for komfortable inne på hotellet i tillegg til at været var noe skiftende, så vi fikk ikke opplevd stort av området rundt. Man kunne visst leie seg kano, gå på topptur eller til og med være med på rideturer om man ønsket. Men vi fikk iallefall kost oss godt innendørs! Vi var riktignok enige om at kommer vi til å spare oss for kjøreturen og heller finne et fint hotell med litt nærmere beliggenhet hvis vi skal på spa-hotell for kose oss innendørs igjen ved en senere anledning.

You can run, but you can't hide. Hoho.

Vi reiste altså nedover på mandag og hjem igjen på onsdag, og på tirsdagen hadde Lasse bursdag. Den fikk han feira på et noe uvanlig vis der oppe i fjellet med hotellfrokost, massasje, basebasseng og sauna, Rummy på rommet og noe alkohol til kvelds. Alt i alt ble det en spesiell, men veldig fin kjærestetur!

Har du vært på tur i Rondane?
Har du et reisemål i Norge å anbefale for et par som liker å ha noe å gjøre, men som også liker å late seg og slappe av?

• Skrevet: 19.04.2014  //  Kl: 22:24  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 1

Hei igjen! Jeg håper alle nyter påska så langt..?

Jeg koser meg iallefall maks på påsketur hos storesøster i Samnanger.

Det blir tatt en del bilder ettersom både jeg, mamma og Monika er ivrige med kamera, så her kommet et lite bildeskred fra fredag og lørdag:

Frokost med panorama-utsikt! Det nye huset ligger et stykke oppe, med en helt utrolig utsikt over Samnanger-fjorden og fjellene rundt.

I går våknet vi til knallvær med blå himmel, strålende sol og god temperatur, så alt lå til rette for en strålende dag -og det ble det også.

Påsketrimmen har vi tatt på fjellet.
Etter frokost i går pakket vi et par ryggsekker, tok med en del av Majas svigerfamilie, og langet ut oppover bakkene på fjellet opp til ei tjønn som heter Raudvatnet. Vi brukte vel litt i overkant av to timer opp, og rundt 70 min ned igjen, pluss en god hvile-og spisepause på toppen selvfølgelig.

Vel hjemme nøt vi det siste av sola ute med litt kake, kaffe og magasin-lesing til sola gjemte seg og vi trakk oss inn:

Hjemmelaget pizza til kvelds! Monika som er fotograf.

Også i dag ble det en tur opp i høyden på oss, men ikke fullt så langt som i går. Vi gikk til gjengjeld ikke på sti, men mer i berg og ulendt terreng i dag.

Resten av dagen har vi bare slappa av, spist god mat og masse snop, og generelt bare kost oss -både inne og ute. Jeg er så glad vi fikk slikt herlig påskevær når vi først skulle på tur her nede på vestlandet! Denne påsketuren har vært kjempeflott.

Fortsatt god påskeferie alle sammen!

• Skrevet: 14.10.2013  //  Kl: 18:32  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 2

Riktignok litt i seinteste laget, men bedre sent enn aldri? Den siste uka har det rett og slett gått litt i ett for min del, men denne helga fortjener nesten et lite innlegg.

Sist helg var vi altså på vift i hovedstaden for å se på brunsmurte muskelbunter og kose oss! Vi reiste nedover fredag formiddag og sjekket inn i 10. etasje på Radissun blue scandinavia hotell, og ettermiddagen gikk med til trening på Haralds gym, og deretter middag på Djengis khan med min roomie Birgit fra oppholdet i Florida. Så kos å se henne igjen! Ellers fikk jeg hilst på flere kjente fjes jeg ikke har sett på en stund, og det var alt i alt en veldig trivelig opplevelse.

På lørdagen var det opp i rett tid for å få stappa i seg en skikkelig hotellfrokost, før det bar bort til Oslo konserthus. I år var arrangementet fordelt over to dager istedet for én som i tidligere år, og det synes jeg var veldig greit, selv om prisen begynner å bli litt vel stiv. Etter min mening var det iallefall litt godt å slippe å sitte i salen fra 09 om morgenen til nærmere 23 på kvelden, slik jeg gjorde da jeg så på for første gang i 2011. I år begynte ikke øynene å gå i kryss før showet var over, hehe.

Mange flotte utøvere i år også!

I forbindelse med høstens konkurranser er det er flere som har spurt om når jeg har tenkt å stille igjen selv. Jeg må innrømme at tanken på å komme seg opp på scenen igjen ligger og dunker litt i bakhodet, men denne gangen kjente jeg at det var greit å sitte blant publikum. Det blir når jeg føler meg klar for en ny runde, og jeg har ikke fått hastverk riktig enda. Alt til sin tid!

I løpet av helga fikk vi også lurt inn ei treningsøkt både på Haralds gym og på 24Fitness, og spist mye god mat. Hjemreisen kom riktignok litt for fort for min del, og helga kunne godt ha vart en dag ekstra. Sett bort fra at min kjære stakkar Lasse plagdes med hodepine gjennom hele helga var det nemlig en utrolig fin tur!

Min facebook-side
Instagram: @artisticfitness

• Skrevet: 04.10.2013  //  Kl: 11:03  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 1

Da er kofferten tilnærmet ferdigpakket og vi begynner å være klar for kjærestetur til Oslo!

I fjor stod jeg på scenen selv, men i år kommer jeg til å befinne meg i salen og heie frem favorittene. PCen blir ikke med på tur så det blir ingen blogg-oppdateringer i løpet av helga, men kanskje dukker det opp et og annet på instagram (@artisticfitness).

Flere som skal av sted og se på?

• Skrevet: 05.09.2013  //  Kl: 17:53  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 0

Trening har vært en veldig stor, naturlig og uunnværende del av hverdagen min de siste årene, men jeg er og forblir ei lita rockefrøken uansett. Derfor var det utrolig moro å komme seg av sted på jentetur og konsert igjen sist helg!

Vi har alltid vært en liten trekløver -jeg, Julie og søstra mi Monika, og sammen har vi vært noen konsertglade frøkener. I helga reiste vi til Dokka for å få med oss Wig Wams aller siste konsert, og fikk med det samme sett KISS forever band som hadde reist hele veien fra Ungarn. Vi leide hytte på campingen som lå vegg i vegg med konsertområdet, og rakk så smått å bli kjent med trommisen i Kiss-bandet som hadde hytte på samme campen. Det var noen fornøyde og slitne piker som satte seg på toget hjem på søndagen.

På mandagen var det tilbake til studiehverdagen og jobb igjen, og siden har dagene bare fløyet av sted -som vanlig! Jeg har begynt med uke 3 på 5-splitten, og jeg blir fortsatt like smertelig støl i beina. Jeg føler jeg har rimelig god kontroll på knebøyen om dagen, og jobber iherdig med kontakt og rolig utførelse, så det river godt. Denne uka blir det litt omrokkering fordi Lasse har ekstra nattjobbing, så i kveld blir det ei lita armøkt på egenhånd på meg. Skal bli godt å komme seg en tur på gymmen etter en dag på røva!

I morgen tror jeg det kommer en liten oppdatering på hvordan det går med nettstudiene.

Live, love, lift, rock.

• Skrevet: 13.01.2013  //  Kl: 19:41  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 3

Da er vi hjemme i gode gamle Trøndelag etter turen til Tigerstaden, og det ble da visum på meg! Men selv om visum-søkinga var årsaken til at vi reiste nedover, utgjorde det bare en pitteliten brøkdel av turen. Vi har kost oss masse fra tirsdag til torsdag med trening, shopping og masse god mat!

Her kommer et lite bildeskred fra turen;

Da vi ankom Oslo gikk vi rake veien til hotellet som lå midt i sentrum, og etter en rask visitt og godkjennelse av rommet bar det rett ut til 24Fitness for litt arm-pumping.

Etter trening var det på tide å fylle på lagrene litt igjen, og ettersom det ikke var lenge til alt av matservering stengte gikk vi likegreit til Peppes som lå rett oppi gata.. En pizza på hver!

Og tomt ble det.

Onsdagen startet vi selvfølgelig med hotellfrokost!

Deretter var det ut på handel i Oslos gater.. Vi fikk da med oss litt nytt og fint hjem, og bortsett fra litt frustrasjon fra min side over at jeg ikke klarte å finne meg noen sko jeg ville ha til tross for at vi besøkte ørten forskjellige sko-butikker, ble det en veldig trivelig shoppingrunde! Bra Lasse er en tålmodig optimist.

På onsdag som på tirsdag måtte vi jo i vei å svette litt, og denne gangen var det beintrening på Haralds gym som stod for tur. Det er andre gang jeg besøker den gymmen, og må si at jeg trives ganske godt der! Det ble iallefall ei av de desidert bedre beinøktene jeg har hatt på ei stund, og var strålende fornøyd da vi gikk derfra.

Etter en tur innom Deli de luca for å slå av en prat med Tor, tok vi turen til Djenghis khan -mongolsk buffé med altfor mye god mat! Kjøkkenet stengte 20min etter vi kom, så det ble bare én runde på oss, men den ble iallefall stor og god.

På torsdag var det bare å komme seg opp i rett tid, ta en rask tur nedom frokostbuffeen, for så å traske av sted til ambassaden. Der ble vi stående en iskald halvtime utenfor porten før jeg fikk komme inn, men når jeg først hadde kommet på innsiden gikk hele prosessen ganske fort. Visum ble det iallefall, og dermed var det bare å pakke kofferten og komme seg til flyplassen igjen.

Et siste reisemåltid på Gardemoen før flyet hjem letta.

Det ble noen kjempefine dager i hovedstaden!

• Skrevet: 08.01.2013  //  Kl: 10:31  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 9

Kl.15 skal flyet lette, og vi setter kursen mot Oslo for noen dager. Ettersom jeg skal oppholde meg i USA noen måneder er jeg nødt til å dra til den amerikanske ambassaden på intervju for å få visum, og i den anledning fant jeg og Lasse ut at vi like gjerne kunne utnytte anledningen til å ta oss en liten reise. Så nå er flybilletter bestilt, hotellrom booket og kofferten mer eller mindre pakket. Gira på tur er vi iallefall!

Klar for kleshandel og hotellfrokost, men treningstøy og proteinpulver er uansett pakket!

Utenom halvtimen med intervju på torsdag, har vi planer om å se om vi finner noen fine saker nå som det er januarsalg. Treningsidiotene har selvfølgelig også planer om å skvise inn et par treningsøkter mens vi er der nede. Hvilke treningsstudioer anbefaler dere? Sålangt er det vel Haralds gym og 24Fitness som er alternativene.

Noe må man jo ta seg til mens karen er på jobb.. Proteinkaffe

Jeg er i grunn ikke spesielt glad i å fly. Ikke fordi jeg har flyskrekk, men mer fordi jeg blir usaklig stressa på flyplasser og får uutholdelig vondt i ørene når vi lander, for jeg klarer ikke å utligne trykket. Sitter og gaper, gjesper og tygger tyggis som en gal, men ingenting hjelper. Men jeg skal vel ut å fly langt lengre og innom større flyplasser om ikke lenge, så jeg har vel bare godt av en prøverunde!

Er det noe vi må få med oss når vi er der nede? Kafeer som må besøkes? Butikker som må tømmes?

• Skrevet: 08.12.2012  //  Kl: 22:39  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 7

Da har jeg hatt en kjempekoselig dag med Monika i Trondheims gater! Vi kom et par skritt lengre med årets julegaver, og koste oss til tross for kulda som ser ut til å ha kommet for å bli. Det er ordentlig fint i Trondheim med boder, julegatelys og juletre også nå, og jeg kan ikke si at jeg kommer i mindre julestemning av det. Men jeg har faktisk funnet en ting jeg absolutt ikke liker med førjulstida, og det er FOLK! De er jo overalt.

Vi har vel kjøpt like mye mat som vi har kjøpt julegaver i dag tror jeg, og jeg har hatt store cravings etter brødmat hele dagen. Startet med rundstykke til brunsj, deretter ble det smørbrød på Jordbærpikene til middag, vaniljebolle til dessert, og så en bolle som reisemat på toget. I skrivende stund sitter jeg og knasker knekkebrød! Som Monika så fint sa det mens jeg gikk og nevnte alt jeg hadde lyst på; "det merkes at du ikke er på diett lengre hvertfall..!"

Men med masse mat har det også kommet en ekstra fordel (eller skal jeg si bakdel) i tillegg til økt styrke og ekstra energi.. Jeg har nemlig fått rumpe igjen! Den er iallefall velkommen tilbake.

Da vi kom tilbake til Levanger i kveld gikk turen videre til gymmen. Er man treningsavhengig så er man treningsavhengig! Bortsett fra Monika som var med meg som mental støtte første del av økta, var jeg lite overaskende alene der i 19-20-tida en lørdagskveld. Hadde iallefall veldig god kontakt og enormt med trykk i musklene i dag, så da er det moro å trene! Det er bare ryggen som er litt kranglete om dagen, så litt forsiktig må jeg være.

Hvordan har deres lørdag vært?

• Skrevet: 22.10.2012  //  Kl: 23:15  //  Kategori: Tur og reise  //  Kommentarer: 11

Litt sen oppdatering, men jeg hadde en kjempeflott tur på fjellet med mamma på lørdag, så den fotjener en egen liten fotoserie! Vi kom oss av gårde i rett tid på formiddagen, og gikk fra Skallstuggu og opp til Skalltjønna, for de som er lokalkjent oppi Frolfjellet her. Vi brukte vel omtrent tre timer til sammen opp og ned, med kaffestopp og masse bildeknipsing på veien. Vi var heldig med været og hadde stortsett solskinn, men det var temmelig forblåst der oppe!

Mamma er flink til å bruke kamera flittig på tur, så det ble en del bilder.. Men her er iallefall et lite utvalg:

Klar for avgang!

Kaffepause.

Mmmat.. Smaker ekstra godt på tur i frisk luft!

Det var utrolig godt å få komme seg ut i naturen igjen, det har blitt dårlig med slike turer på meg i år. Og ikke minst er det stas å tilbringe litt kvalitetstid med min kjære mams. ♥ Ser ikke bort ifra at det blir flere turer på oss før vinteren kommer og tar oss!

Andrea Halsan

21, Levanger

Jobber som personlig trener og kostholdsveileder, og har erfaring som bodyfitness-utøver. Bloggen er i all hovedsak en trenings- og kostholdsblogg, men jeg skriver også om mer hverdagslike temaer og hendelser.